Szepy2884 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 159174

OFF

 

Nekem is japán autóm van méghozzá egy gyönyörű felső kategóriás limuzin. Immádom.

 

A gyár szerint 20 ezrenkén elég benne olajat cserélni. Ez megérne egy misét miért van így, de én nem hiszek még a gyárnak sem. Különösen akkor ha más márkáknál 30-40 ezres(!) ciklust írnak elő. Én 10 ezrenként vittem a szakszervízbe mert nekem nem került semmibe hiszen garanciális volt még a kocsi, ártani meg biztos nem árt Neki, Sőt!

 

De nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy amikor a kocsi elmúlt 4 éves és még 40.000 ezer km-t is túlfutotta, elgondolkodhattam azon, hogy az 50 ezres szervízt (semmi extra, csak a szokásos km szerinti idő közi olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrők stb + egy általános átvizsgálás) hol végeztessem el ? A szakszervízben vagy márkafüggetlennél. Elkövettem egy hibát. Az utóbbit választottam mert földrajzilag is közelebb volt hozzám.

 

A hiba az volt hogy nem kértem előre árajánlatot se a szakszervíztől se a függetlentől. Szóval a függetlenbe mentem ahol hiper kedvesek és vevő központúak voltak. A tulaj úgy vakított el, hogy kifordította nekem az árlistát a monitoron és mutogatta, hogy 3 lehetőség közül választhatok:

 

1, olcsóbb kínai utángyártott

2, jó minőségű utángyártott

3, eredeti, de drága gyári alkatrészek

 

Én a 2-es és 3-as kategóriákból válogattam össze az alaktrészeket majd közöltem hogy ott akarok lenni amikor berakják a kocsiba. Ennek nem is volt akadálya ott sertepertéltem a kocsi közül és hízott a májam amikor a szaki dícsérgette és mutogatta, hogy milyen jó álapotú a kocsim. Végösszeg ami kijött a szervíz után, valahogy mégis kissé gyanúsan magas lett, de ekkor még nem gyanakodtam.

 

A 60 ezres időközit már a szakszervízben végeztettem el szigorúan gyári alkatrészekkel kerül amibe kerül. Szintén a jelenlétemben rakták a kocsiba, cserélték az olajat stb. A végösszeg közel 35-40 ezer forinttal olcsóbban jött ki! 

 

Otthon összevetettem az előző szervizelésből származó márkafüggetlen tételes számláját a jelenlegi szakszervizével és kiderült, hogy független 12 ezer forint óradíjjal dolgozott, míg a szakszervíz csak alig több mint 5 ezerrel és az eredeti gyári alkatrészei is olcsóbbak voltak mint a "jó minőségű utángyártott"!

 

Így jártam, én tehetek róla, nem vert földhöz, de tanuló pénznek jó volt. Én elégedett vagyok az én márka szervízemmel.

Előzmény: tomcat (159168)