EKW-531 Creative Commons License 2016.01.02 -1 1 20567

Nekem az alábbiak az emlékeim. 1992-ben egyszer csak megjelentek a városban (nyolcadikos voltam), eleinte az utasok nem tudták eldönteni, hogy felszálljanak-e rá, vagy sem, azt hittük mi is, hogy SZKV-s buszok, de azoknak ügye másféle volt a kékjük. Amit megfigyeltem akkoriban, hogy a két BOS-os még a régebbi kapaszkodókkal (toldásos végződések, illetve perselyes eltakarású felfogatások) és a sárgás típusú világos dekorlemezzel volt az utastérben szerelve, míg a CCP-k újabb kapaszkodókkal (hajlított végződések, konzolos felfogatások) és szürkés árnyalatú dekorlemezekkel volt szerelve. Egy időben arra is emlékszem, hogy voltak rajtuk kísérleti kijelzők is (ledekkel írták a számokat ki velük), meg eléggé ki voltak glancolva mindig. A CCP-869/ELR-440 pedig volt a volán reklámbusza. Aztán kezdődtek a kékítések, először a CMX-988, meg a CJN-438 kékült be a csuklósok közül, a szólók közül a CMX-849, meg az ABU-050. Arra is emlékszem, hogy voltak kisteleki felújítósok is, amelyeknek a kékjük sötétebb volt, és a biztosítószekrényre fel volt szegecselve egy kis tábla, hogy a kisteleki üzem újította fel őket. Ilyen volt az AEX-168 (itt pöttyös padlóval volt minden leborítva az utastérben, még a kerkékdobok is, BHJ-817, illetve volt egy ráncos 260-as is, amelynek mindhárom ajtaján alul is rajta maradt az alsó kisablak. Érdekesség volt még a BHJ-501 esete is, ahol meg a ráncos kocsiba tettek bele bolygóajtókat. A legutolsó bekékülő pedig a BHJ-606 volt.

Előzmény: Gábrisvitéz (20566)