Pont azt írom, ,hogy a neves gyártók kihelyezett termelése sokszor gyatrább mint a kínai fejlesztés.
Gondolom a magnettit és valeot nem kell bemutatni....
Itthon is ára van, csak nagyságrendekkel kisebb az ipar. De a gazdasági következményei azonosak.
Egyre több ember dolgozik egyre kisebb vásárlóértékű fizetőeszközért egy aránytalanul dráguló környezetben.
Nem a felülszerelt alkatrészekkel meg a robotizált gyártástechnologiával van a gond. Nem is az elvvel vagy a tervzéssel. Ezek mindegyike közel tökéletes.
Hanem az emberrel aki hibásan paraméterezi a gyártó sort. Ami aztán hibásan gyártja a többrétegű pcb-t, vékonyra vagy hiányosra nyomja a tömítő ragasztót, hibásan forrasztja az alkatrészeket, vagy rövidre húzza az ultrahangos kötéseket.
Ezek következményeit fel sem fogja egy bme-ről frissen kiesett mérnök. Ha esetleg kirúgják röhög egyet és megpályázza a következő helyet.
Kínában már kezdik felfogni a szakmai alázat jelentőségét, mert az életük a tét.
Pl. MY2013 Opel ACdelco hungary A17DTS ECU 2db örökre elaludt.
MY2012 opel Z17DTR DENSO spain ecu 2db hibás ragasztás, beáznak.
MY2013 Ford visteon hungary LCD hibák..
Csak az elmúlt 2 hónap fejből...Ezek között van 1500 euros tétel. Ellenben ha valami kínai cucc tipushibás arra pillanatok alatt lesz javított verzió fillérekért.
Mechanikus alkatrészt hirtelen csak saját példával tudok: Bmw stabpálca ruville vagy meyle made in germany, 1 év alatt eltűnt róla a gumi...bal oldali 10 éves lesz japán, hibátlan. Azt bánom, hogy eldobtam az orit, mert nem is az zörgött...