trizs77 Creative Commons License 2015.12.18 0 3 30905

Pécs, a hegyes vidékek ellenére, korábban élen járt a csuklós járművek számában: amikor még ifjú voltam, több csuklós kocsi volt kiadva mint szóló, 2:1 arányban, amikor még ezt figyeltem, a fordákhoz ~95 csuklós és 42 szóló kellett.

Tudatlan, Takilaci óráit még nem hallgató diákként mindig csodálkoztam, hogy Budapesten ez nem volt ennyire triviális, több szóló kocsi volt, mint csuklós, noha Budapest sem egy Innsbruck.

 

Most már, úgy látszik, Takilaci is mást oktatna, vagy esetleg a '80-as években nem volt tanácsadó a BKV-nál. A PK Zrt (és jogutódjai) utasforgalma a 2000-es évek 50-60%-ára esett vissza, inkább jöjjön sűrűbben egy szóló, mint ritkábban egy csuklós.

 

-------------------

 

1./ Pécsen - ismereteim szerint - régen se a TV toronyhoz járt(ak) a csuklós buszok.

 

2./ Az, hogy a város északi fele dombos, sőt hegyes, attól még a nyugat-keleti tengelyen bőven elfért, elfér ma is a csuklós busz.

 

3./ Ehhez jött később a Kertváros megépítése, mely mint minden lakótelep adta a csuklós buszos közlekedést.

 

4./ Budapesten valóban nem volt túlsúlyban a csuklós buszok aránya mert a valamikori 1850 db budapesti buszból (1987-ben) "csak" 827 db volt csuklós ami biza  "csak"   44%.

 

5./ Valóban máshogy tanítanék pár dolgot, mert amelyik tanerő vagy tananyag nem változik az adott korral, az elavul.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Amiben nem változtatnék:

 

 - nem a város lakosai vannak egy társaság/polgármesteri hivatal forgalomszervezőiért, hanem fordítva, ők vannak az adott város polgáraiért,

 

 - utast csak akkor nyerünk meg, vagy tartunk meg, ha csúcsidőn kívül le tudjuk ültetni, csúcsidőben pedig tőlünk telhetően csökkentjük zsúfoltság érzetét,

 

 - az nem a jövő útja, hogy aki 15 évig a csuklóson nyomorgott állva, az már úgy is megszokta, tehát a csökkenő utas szám miatt a következő 15 évben a szóló buszon nyomorogjon állva.