Mágus23 Creative Commons License 2015.12.15 0 0 60480

Tiszteletteljes Üdvözletem!

Köszönöm válaszod.

A 246-os azért lenne érdekes, mert egy átmeneti kivitel abban az esetben, ha egyértelműen bizonyítani lehetne azt amit az idősebb kollegák állítottak, hogy eredetileg nem volt rajta gyárilag füstterelő lemez és négyhengeres légszivattyú sem. A négyhengeres légszivattyú hiányát megerősítheti az anyag-egyeztetési jegyzőkönyv részlete is, amely konkrétan ki tért arra, hogy a mozdony gyártásához a Telefongyár négyhengeres légszivattyút nem tud biztosítani. Annyit tudok, hogy a mozdony a Hámán Kató fűtőházban állt üzembe. Néhány idősebb kolléga mint előbb is írtam váltig állította, hogy egy átmeneti (összetákolt) mozdony volt a 246-os.

Földváry Feri bácsi szerint tehervonatra nem volt jó, mert három hengeres légszivattyúja volt. Feri bácsi szerint egy 402-es szerkocsival volt összekapcsolva az un. VIT vonatot is ezzel a szerkocsival továbbította. Sajnos eddig mint említettem nem láttam róla gyári fotót. Az a kép nekem is megvan ami a Nyugatiban készült róla, de ott már kettős fúvós és természetesen füstterelő lemezes.

 

Előzmény: _ANDRÁS_ (60471)