Tie Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147670

Még mindig A Omega '93, 2.4i.

Eljutottam odáig, hogy megmozdult a vízhőfokmérő. De a hiba ugyanaz.

Miután kicseréltem a termosztátot, és az új nem nyit ki 70 fokon, hanem csak 92-n, ahogy köll, be is melegszik a motor üzemmelegre, és autópályán se hűl vissza. Egyből lett fűtés is ugye...

Nade, a vízhőfokmérő, ami eddig meg se mozdult, most kiderült, hogy működni működik, valszeg nem a műszer a hibás, már csak azért sem, mert kicseréltem a műszert is, az egész műszeregység nyák-fóliáját is, és a vízhőfok-jeladót is (amúgy szerintem az előző se volt rossz, reálisnak tűnő ellenállásokat mértem rajta). Ha belemérek a vízhőfokjeladóra menő csatlakozóra, akkor gyújtáson 4.98V-ot látok benne, ez klasszikus 5V computer jelnek. Sajnos nem találtam leírást, hogy mennyinek kéne lennie, de az 5V elég általános jelnek a komputereknél. Aztán mégis az van, hogy amikor üzemmeleg a motor, akkor is csak annyit mozdul a mutató, hogy éppen eléri a kék tetejét, azaz a mutató végén nézve mozdul kb 1,5-2mm-t. Ami lófasz. 

 

Van még egy kicsi panel a műszeregységen belül, ki lehet venni, négy tűn kapcsolódik a fólia-nyákhoz egy műanyag-csatival, ott van a vízhőfok és a benzinmutató mellett, van rajta pár ellenállás, egy-két pici kondi, és egy tranyónak tűnő valami, gondolom valami fesz-stabilizáló lehet. Kicserélem még azt is holnap, de nem várok tőle túl sokat, hiszen most is stabil 5V a jel, ami alapján az vízhőfokjeladó változó ellenállásának megfelelően kéne visszajöjjön valamekkora feszültség, ami mozgatná a mutatót. 

Van valakinek ötlete, hogy mi a lófasz lehet a baj? 

Kábelhibára nem gyanakszom, akkor nem lenne meg az 5V a kábelban, és a mutató is jó, hiszen mozdul 2mm-t. (a régi műszer is ugyanennyit mozdult). 

 

Amikor nyáron eldurrant a fűtőradiátor, mert felforrt a dugóban az autó (bennefelejtettem a kartont a hűtő előtt), akkor épp elérte a mutató a 90-et, pedig valójában kb 120 fokos lehetett.