Kisa Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147556

Ocatvia folytatás:

 

Megfordult a fejemben, hogy talán a szonda hiba miatt vészüzemben van és túldúsul, erre kezdtem kutakodni.

ECU csatik le, vezetékek ellenőrzése. Minden ok, nincs szakadás, se zárlat. A fűtés is rendben, PWM-el jön a petró.

Ennek ellenére rádugott szondával 5V a jelfesz, lehúzott szondával 1.5V, rövidre zárva a pedig 0V.

Nem is változik, konstans.

Akkor ellenőrizzük a jeladó vezetékeit. Itt is jók a vezetékek, bejut a jel az ECU-ba.

Indítgatom, méregetek, leállítom, hibakódot törlök, próbálok valahogy előrébb jutni és egyszer csak látom, hogy a főt.jeladó csatit elfelejtettem visszadugni legutóbb.

 

Ez nem is érdekes, de az már inkább, hogy motor ugyan úgy jár, sőt indul, mint eddig is.

Legalább 3 x indítottam így be. Hibakód már nem csak valószínűtlen jel, de szakadás is.

 

Aha, innen nem kap rendes jelet akkor átvált a veztengely hall jeladójára és innen próbál működni.

Lehúztam azt is, nem indult be. Visszadugtam, szokásos módon, nehezen, de beindult.

 

Az egész procedúra alatt, az új főt. jeladó volt beépítve, eleinte cserélgettem, de jobbnak gondoltam az újat benne hagyni.

 

Lehet azzal sem stimmel valami?

Visszatettem a régit, beindul, tökéletesen jár. Hibakód nincs.Hmm...

Egyszer csak, 2 perc járás után, mint amiről a gyújtást vették le, megáll :D

 

Áhh, végre visszajutottunk az eredeti hibához, ott tartunk ahol 1 hete, na de sokkal több infóval!

Szóval mikor döcögve járt, mindig a veztengely jeladót vette alapul, annak meg nem ez a feladata, így nem is működött jól a motor, de legalább működött.

 

Azaz az új jeladó is hibás, de másképp hibás, mint az eredeti!

Az korrekt jelet adott, míg adott, aztán semmit.

Az új pedig mindig adott jelet, de nem jót, hanem valószínűtlen jelet. Ezért nem állt le, de mégis a motorvezérlés mégis a veztengelyre támaszkodott továbbra is.

Kis nehezítés volt, hogy az eredeti jeladóval, a megállások után is a valószínűtlen jel volt a hibakód.

Ráadásul ha menet a motor járása közben húzom szét azt a harmadik jeladót, (amit most már tényleg jó) akkor sem indul újra gond nélkül az autó. Kell neki pár "ciklus", újraindítás mire észleli, hogy korrekt jel jön újra. (Többször kipróbáltam.) Ez is nagyban megnehezítette a dolgot. 

 

Az olajfelhordós jelenség is megnehezítette a dolgot, tévútra vitt, kevés volt az a 10km-es próbaút arra, hogy a katalizátorból is kiégjen az olaj. Viszont másnap a hidegen beindított motor nem táplálta olajjal a katalizátort, ezért nem is füstölt, a hideg katalizátorral.

 

Sok tanulsága van az esetnek, okosabban kellett volna rávonulni. Diagnosztizálni nagy odafigyelést igényel, nem lehet párhuzamosan csinálni más munkákkal. Legalábbis nekem nem megy.  

 

Meg kell még oldani a szonda kérdést, de érzésre az autó tökéletesen működik szondajel nélkül is, így ez egy másik történet, amivel behozta a tulaj az megoldva.

Holnap ráakasztok egy elemet fesz. osztóval, megnézem élő adatban, vagy bekötök egy próba szondát, mert annak a hibájára tippelek.

Furcsák azért ezek az 5V, 1.5V jelfeszültségek, élő adatban.