johannes. Creative Commons License 2015.12.03 0 0 33303

Nem azt mondtam, hogy az egész cikk rossz, csak a korábban itt a fórumban leírtak kapcsán, bizonyos alapvető dolgokat nem említ, illetve félretájékoztat, lehet, hogy a cikk írójának nem ez volt a szándéka, és még az is lehet, hogy sok mindenben egyet is ért velem-velünk, de akkor is felülírásra, helyesbítésre szorulna.

 

Természetesen egyetértek, hogy az olajcsere fontosságáról inkább kellene vitázni, mint az olaj viszkozitásairól, de ezzel kapcsolatban sem stimmel minden.

 

A tengerentúlon,ha olvassuk az irodalmat, bizony sok vélemény van a 3 vagy az 5 ezer mérföldes olajcserék szükségleteiről, itt európában meg valaki elhintette a long life olajokról, hogy milyen sokat elmennek.

Ha csak az üzemanyag motorolajjal való "természetes" keveredését vesszük alapul, akkor sem állja meg a helyét az állítás, persze már itthon is sok szerviz tudja, hogy az olaj nem sokat bír 100%-on.

 

A bizonyításra visszatérve, több 10 ezer felhasználó és több ezer szerelő ( saccolok ), tud olyan tapasztalatokról, ami keresztbe húzza a sok motorolaj irodalom számításait.

Én nem tartanák mindenkit amatőrnek ezek közül, jobban kellene közelíteni az adatoknak a tapasztalatokhoz.

 

Hozzáteszem az új autókhoz nem tudok hozzászólni, fogalmam sincs az illesztési hézagokról, olajfurat méretekről, és azt sem tudom mi szükség ezekre az irdatlan pontosságokra.

 

Beszéltem egy esztergályossal aki az Audinak szállít be, ő említette, hogy a komoly tapasztalatai és méregdrága gépei ellenére is egyre nehezebben tud megfelelni az elvárásoknak, olyan anyagot és méreteket kérnek.

 

Ha ez arányba lenne a megbízhatósággal, akkor megérteném, de mutassatok 1 db. újabb ( mondjuk 2010 -től ) gyártású Audit, ami elmegy hiba nélkül 400 ezret, ahogy a régi japánok stb.

Nem egy vállalkozó ismerős van aki 1 éven belül vitte vissza a kereskedésbe, hogy csesszétek meg.

Tehát nem véletlenül vannak fenntartásaim a sok újkori állításokkal kapcsolatban.

 

Visszatérve az olajokra:

 

Annak idején elfogadott volt a 15 ezres olajcsere periódus a Ladákban, csodálkoztunk, hogy 200 ezer km már soknak számított egy ilyen autóban, persze az anyag sem volt olyan jó, de most már tudjuk, hogy 5000-nél kellett volna cserélni, legalább.

 

Szükség van a komoly mérésekre, de ha nem teszteljük valós körülmények között, akkor nem kapunk megfelelő eredményt.

A ladát vagy a skodát tesztelték a kalahari sivatagban, nem véletlenül, és nem a laboratoriumban.

 

 

 

 

 

Előzmény: combi27 (33302)