Robi53 Creative Commons License 2015.12.03 0 0 33293

Létezik egy olyan fogalom, hogy "oxidációs vastagodás".

Ez veszélyesebb, mint (pl a dízeleknél a DPF regenerálás által elősegített, a gázolajnak az olajba kerülése okozta) "vékonyodás".

Egyre jobb anyagok jönnek. Az 5w-k jellemzően más technológiával készülnek, mint a 10w-k, és e fejlődés egyik - célzott, és kiemelt - iránya az oxidációs vastagodással szembeni "ellenállás" képessége.

Nem lehet, hogy amikor hasonló körülmények mellett leengeded az 5w-t és a 10w-t, akkor pont azt látod, hogy a 10w-40 anyag kicsit már beteg, az 5w-40 meg tartja magát? És ezért valóban vékonyabbnak látod az 5w-t, de nem ez vékonyabb, hanem a 10w- lett vastagabb?  (pont ennek a kiküszöbölés az egyik fő cél, a független laborok a 6 kiemelt jellemző egyikeként ezt mérik és publikálják, a kenőanyagok nagyon fontos minőségi jellemzője !)

 

Az 5w és a 10w bizonyosan más karakterisztikájú. Biztos, hogy más görbe mentén éri el a 100 C fokon mérhető viszkozitásértéket. De pont cél, hogy -x, 0, 40, stb C fok hidegállapotokban minél közelebb essen a viszkozitása az üzemmeleg tervezett állapothoz (nagyon messze esik mindegyik, a 0w és az 5w viszkozitása is nagyon-sokszorosa hidegen a 100 C fok 9-10 célértéknek /5w-30-ra gondolva/).

Előzmény: johannes. (33291)