Robi53 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33248

Én a hozzászólásomban valójában erre az utóbbi (esetenként feltüntetett, más esetekben nyitva hagyott) tényre gondoltam. Csak a "saját" olajomra szűkítve, hatalmas változás követhető az A5/B5 anyagok tekintetében az ACEA 2004, '07, '08, '10 '12 szabványokat végigkövetve - ebben a viszkozitás (SAE szerint) nem is szempont.

Más, engem kevésbé érdeklő teljesítménykategóriák esetén is látok hasonlókat. Ezért nem látom "mindegy"-nek, hogy ez a jellemző egyáltalán meg van-e adva, és ha igen, mi is az.

Más kérdés, hogy könnyű a helyzetem, mert valójában nem SAE és ACEA szerint választok, hanem a Ford WSS-M2C913-d az elvárás, ez meg bizonyosan csak SAE 5w-30, ACEA A5/B5-12 lehet (A5/B5 követelményt is erősen túllicitálva).

 

Az A1/B1-et az évek szerint végig-követve, azon meg egyáltalán nem csodálkozom, hogy komoly bajok kellett, hogy legyenek a dízelekkel, amikbe akkorriban azt hiszem, wss-m2c913-b, és ezzel együtt ACEA A1/B1-08 szerinti anyag kellett. Az A1/B1-10  (és a wss-m2c913-c) már egy tök más jellemzőkkel bíró cucc, gondolom nem véletlenül.

 

 

Előzmény: SLX-350 (33247)