Óh, a jó öreg homonímia!
Kishazánkban az egyik szomorú dolog az, hogy az "elmélet" szót ellentétesnek érezzük a "gyakorlat" szóval, pedig az "elmélet" ellentéte a "kísérleti", és nem a "gyakorlati" (experimental/practical).
Valójában az általam leírt dolgok nem elméleti megközelítések voltak, hanem gyakorlati mérések. A jelenségeket nemcsak elméleti, de gyakorlati irányból is meg lehet, és érdemes is megérteni.
-----
Mikor kisgyerekként megtudtam, hogy a Föld nem lapos, és persze ugyanúgy megkérdeztem, hogy akkor az ausztrálok miért nem esnek le, akkor a nagyapám kivitt a kertbe, és megmutatta, hogy egyszerűen "látszik, hogy gömbölyű". Azóta én is megmutatom minden gyereknek. Ugyanis látszik, csak látni kell. Kell tudni értelmezni azt, amit mindenki más lát.
Erről szól a természettudomány.
A kocsmáig elmehetsz úgy is, hogy "gyakorlati" szempontból laposnak tekinted a Földet, sőt, még a Balcsira is leugorhatsz. De attól még "gyakorlati" szempontból a Föld gömb alakú, és akinek van hozzá szeme (elegendő kognitív kapacitása) az látja akkor is, ha csak a kocsmába megy, és nem a Nemzetközi Űrállomásra.
Szóval ne kavarjunk az elmélet-gyakorlat fogalmával akkor, ha csak a megértés mélységével van gondunk.