Mágus23 Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60270

Tisztelt Uraim!

Kétségeket kizárólag a fotó 1983. október 3-án készült. A Nyugatiban és a Landler megállónál.

Ott akkor többen is fotóztuk ezt a gépet. Lányi Ernő ott állt mellettem amikor a kép készült. A másik oldalon pedig Kristófcsák Tamás ténykedett. A gépről annyit, honos fűtőháza  Celldömölk, legalábbis akkor 80-81 között. Akkor Cellben ott volt még a 324-1581-es. 324-1572-es, az 1564-es 80-81-ben, meg az 1572-es is sokszor az Ajka-Celldömölk között közlekedő prolit is  hordta. 83-ban a MOROPON a soproni járműkiállításon is ott volt. Táblák miért nincsennek rajta, mert x y leszedte Cellben a fűtőházban. Az 1564-eshez 80 körül hol ilyen, hol olyan szerkocsi volt kapcsolva. Ez a hol ilyen, hol olyan azt jelenti, hogy háromtengelyes M szerkocsi, vagy az 1572-es nagy szerkocsija volt használva. A 324-esek R szerkocsija 327 vagy 328 sorozatú mozdonyoktól származott, de az ingás üzem részére ezeket a szerkocsikat az R 424 sorozatú szerkocsik mintájára alakították át, azaz magasított szénszekrényt, és meghosszabbított víztöltő nyílást kaptak, valamint szerkocsik homlok védfallal lettek ellátva.  A most bemutatott képen Sopronba van a mozdony a Déli pályaudaron a MOROP jármű bemutatóján. 1983 okt 8 . án.