bubciw123 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13260

Üdv Mindenkinek!

2 ütemű diesel motorral kapcsolatban lenne nekem is kérdésem.

Van egy Austro Rapid gyártmányú egytengelyesünk, Sthil 135 motorral (1 hengeres, 9 LE).
A tavasszal (hosszú vajúdás után) lett kész a motorfelújítás (fúrás,új dugó, gyűrűk stb.),
amivel nincs is gond, szépen indul kurblival.

A kérdés: normális állapot-e, hogy a forgattyúsházból minden egyes hidegindítás előtt le kell engedni
az olajat (erre már a szerelő figyelmeztetett)?

Nekem ez azért furcsa, mert még kopott motorral (sokszor alig tudtuk elindítani) sem kellett ezzel évekig foglalkozni,
csak a "halála" előtt fordult elő ritkán, hogy a sok olajat égetve pörgött ezerrel.

Arra gyanítok, hogy esetleg az olajpumpa kopása miatt folyhat le (vagy nem jut vissza a tartályba) a sok olaj!?

A pumpa nem volt felújítva.

(Egyébként az adattábla nyárra (ha jól írom) SAE 40, télre SAE 20-as olajat ír, szerintem a 20W-50-es nem lehet túl híg bele.)