Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 38024

Hasonló széles körben elterjedt téveszme , hogy a kerékpár is ingyen gurul . Az kétségtelen tény, ha valaki korán reggel munkába indul rövidebb távra ( én jelenleg 2 km-t gurulok reggel a lakásom és cég között )  akkor ha csak bebiciklizik akkor töredékébe kerül , mint a csonthidegre hűlt benzines nagykocsijával .  A menetidő különbség csak néhány perc ( én teljesen síkon jövök, nincs emelkedő ) . De még a bolhapiacon 2000 Ft-ra értékelt szakadt kempingbicajnak is van valami amortizációja . És én nem azzal járok , hanem egy jóval felszereltebb és értékesebb cangával . A kerékpárok kopó alkatrészei nagyon rövid élettartamúak , egy gumival vagy lánccal nem lehet közel 100 ezret elmenni , mint egy autónál -- ezek jószerivel párezer km-enként cserélendők . Hosszabb távon a kerékpár különösen drága tud lenni : amikor öcsém hazatekert Franciaországból akkor 2 hétig tartott az útja . Ha csak a jövedelem-kiesést számolom az már akkor is akkora összeg , amiből kijöhet egy kisautó néhány napi bérleti díja + üzemanyag + pályadíjak . És a kerékpáron ott van a kétheti szállásköltség és a szintén nem elhanyagolható élelmiszerszámla -- ahhoz , hogy valaki nap mint nap 100 km-t tekerjen a felmálházott drótszamáron ( öcsémék elkerülték az Alpok ormait , Milánó fele jöttek , így csak 2080 m "alacsony" hágón kellett átjönniük )enni kell rendesen . Ha nem áruházakban vásárol , hanem az út széli és a szállásokon levő éttermekben étkezik akkor elég horrorisztikus útiköltséget lehet összehozni az amúgy ingyenes biciklizéssel .

Szóval gazdaságosságot számolni sokféleképpen lehet ...

Előzmény: WooDoo (38016)