Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.11.18 0 0 424883

Ez kb. addig állja meg a helyét, amíg az 1-es meg a 2-es vasútvonalat nézem. Aztán jön 70-as (miközben a 7-essel kezdődő tartomány erősen Dunántúl), majd 80-as (ami szintén Dunántúl), aztán a 100+ számú vonalak, amelyek meg észak-dunántúliak lehetnének, az 1-es, 10-es, 11-es stb. utak összekötőútjaiként számozva. A jelenlegi vasúti vonalak számozásában is elég nehezen található logika (van benne, de annak semmi köze a közutak számaihoz), a vonalak számából képzett viszonylatszámok pedig abszolút értelmetlenek, a többek által említett S10=Sió, S60, ami nem 60-ra megy anomáliákkal együtt.

 

Az utast nagyon nem érdekli, hogy az S25 hogyan is keletkezett, az érdekli, hogy az adott betű+szám kombináció egyértelműen jelentsen egy adott megállási renddel, adott irányba közlekedő vonatot. Persze, most az egyéves számokat vagy kiveszik teljesen a rendszerből, vagy pedig elkúrják annyira, hogy az adott viszonylatjelzés még véletlenül se jelentsen egyféle megállási renddel közlekedő vonatot...

 

Előzmény: kihúzóvágány (424882)