Kisa Creative Commons License 2015.11.16 0 0 146926

Kösz a biztatásokat :)

 

Nos, úgy kezdődött, hogy egy régi ügyfél szólt, hogy az ismerősének van egy Corsája, már megnézték egy szervizben, ők azt mondják ECU hibás, nézzünk már rá.
Áthúzták, indítózom, nulla kompresszió, ellenállás nélkül forog.
Rápillant a veztengelyre, indítózás közben áll, sok kérdés nincs.

Szétszedtük, lánc szakadt, letörte a feszítőt pár nagyobb műanyag darabja a karterbe hullott.
Himbák nem sérültek, a hidrotőkék összenyomódtak, szelepszárak egy síkban, de gondoltam vegyük le a hengerfejet az a biztos.
Szelepek jók. A leszakadó lánc okozott némi sérülés a pumpa szívócsövén, de csak inkább elkente a műanyagot.

Új készlet, új tömítések, csavarok, olaj, szűrő..stb.
Összeszerel, vezérlés beállít, Önindítóval teker 1 percet, olajnyomás nincs.
Nem gond, majd beindul lesz.
Nem lett, fél perc járatás után sem, de még az olaj sem jelent meg a gombánál.

Ok, szedük szét, nézzük meg a pumpa szívócsövét.
Karter le, láncburkolat le. Háát, vagy van rajta repedés, vagy nincs, ...,de jól van csere.
Pumpát szétszed, kitakarít, épnek talál, nyomáshatároló szétszed, jónak talál.
Egy nap míg megjön a cső, felszerel. A pumpa akkus fúróval tesztel, olajoskannába mártva tökéletesnek tűnik, jól szállít.
Láncburkolat vissza (vezérlés beállít, injektorok, CR cső, CR pumpa, vákuumpumpa..stb vissza) karter vissza.


Indít, járat, nincs olaj a gombánál.

Ekkor kaptam a szűrőházas segítséget.
Három csatorna, ahogy írtad, jön, megy, leereszt. Logikusnak tűnt hogy az olaj már itt lefolyik a karterba, mert a szűrőház már indítózáskor 1-2 sec alatt megtelik, azaz van nyomott olaj.

 

Új szűrő rendel, közben tanulmányoz. A két gumigyűrű közötti tömített rész zárja le a karterba vezető furatot, azaz ha a szűrő a helyénvan ez kiiktatódik.


A gombánál levegőt visszafújva a szűrőház kimenő oldalán bugyog vissza az olaj, de e közben az olajbeöntő sapkán is jön, a karterből.
Azaz eldugulva nincs , csak nem ér oda az olaj, hanem hamarabb lép le a karterba, gondoltam.


Elképzelni nem tudom, hogy ez a mennyiség legalább nyomokban ne folyna a gombához, de nem.
Új szűrő beépít a helyzet változatlan.
Már annyit járattam olajnyomás nélkül, hogy nincs több lehetőség kisérletezni, valami kárát látja.

Szedjük szét újra.


Karter le, láncburkolat le, HF és a sok bazár le.
Gondoltam nem típusazonos a HF tömítés, vagy a tengelyház tömítés, vagy rosszul szereltük be, nem stimmelnek az olaj átvezető furatok...stb.

 

Ezzel közel sincs vége, folytatjuk.. :)

Előzmény: cam aro (146921)