Dydand Creative Commons License 2015.11.15 0 0 2693

Még egy adalék a sajátmárkás dologhoz, ami kerekké teszi az egészet. Tegnap felvázoltam hogyan is lesz valami sajátmárkás, de ugye azt is tudni kell, hogy nem mindegy milyen gyártóval köt az adott vállalat szerződést. Ha egy jobb, minőségibb dolgokat előállító céggel, akkor a sajátmárka is jobb, minőségibb lesz. Ha viszont egy gagyibb márkával köt szerződést az adott cég, akkor a sajátmárka is gagyibb lesz. Ezért lehet pl. a LIDL sajátmárkás ír vaja jó, és ezért lehet pl a Tesco sajátmárkás ketchupja ehetetlen.

 

Több olyan cég is van, aki -hiába saját márkás néven fut a termék- odaírja, hogy ő gyártotta. Ilyen pl. a Penny esetében a Karát paprikás és Karát csemege szalámi (az a 40 dkg-s rúd), mindkettő Pick gyártmány.

 

Még egy (ígérem utolsó) adalék: vannak olyan cégek (pl. a Tesco), akiknek több saját márkája is van (Tesco gazdaságos, Tesco Színes és Tesco Finest). Ezek mind külön minőségi ugrásokat képviselnek.

 

Ahogy írtam is: a vonalkód sok dolgot elárul. (első 3 számjegy országkód, utána lévő 4 a gyártó kódja, a maradék pedig a termék azonosítója).

Nézd meg pl. a Piros arany (Univer gyártmány) és a Cziffra paprikakrém (Penny sajátmárka) vonalkódját. Mindkettő úgy kezdődik, hogy 599 (országkód, esetünkben ez Magyarország), majd úgy folytatódik, hogy 7010 (ez pedig az Univer azonosítója).

 

Sorolhatnám tovább a frissáru termékeken kötelező jelölési azonosítót (sokan úgy ismerik, hogy HU szám) ami az előállító országot, majd az előállító üzemet/gyárat jelöli, de nem akarok untatni senkit sem :)

Előzmény: matyukám (2689)