szelkrisz Creative Commons License 2015.11.13 0 0 146859

Meg van a hiba.

A helyzet a következő. Minden létező szenzort, illetve elektromos alkatrészt végigmértem a gyári adatokat összevetve. Minden ok volt két dolgot kivéve.
1.Az injektor tekercsét hidegen és melegen megmérve jó ellenállás értékek jöttek ki .(közvetlen a tekercs kivezetésen mérve) Igen ám, de aztán egyszer csak rámértem a csatlakozójára, amire a tápfesz kívülről csatlakozik és meglepődve tapasztaltam, hogy 13-34 ohm között ingadozik az ellenállás. Oppácska. A kontakt hiba bent volt közvetlen az injektor sapka csatlakozóban, A két pici rugós stekker volt meglazulva kissé. Műszerész pici csavarhúzóval megigazítottam és már is ok lett az ellenállás a külső stekkernél is. Ez okozta a néhai nem indulást, illetve azt, hogy meg is állt menet közben mikor leesett a fordulat.

2. Atomjaira szedtem az alapjárati motort. Mechanika ok volt. Motor ok. Ellenben van benne egy hall senzor, aminek ki van vezetve a három lába és beszélget az ecu-val. Ez a szenzor kuka, rossz. Alapjában véve ki lehet cserélni az alkatrészt is közvetlenül, pár száz ft. De utánanézve nem találtam ilyen tokozásban már, csak smd-ben, az meg nem jó oda.
Meglepetésemre a szögjeladó potméter jó volt.

Szóval ennyi. Bontottan nézek egy motort és beépítem. Összetett, komplex hiba volt, igazából összegezve a kontakt hiba szívatott meg az injektornál. Csak jó tanács, mielőtt valakinek azonnal injektort cseélnének, mindig nézzétek meg előtte a fekete bakelit csatlakozó sapkájában lévő két érintkezőt, mert kilazulnak idővel és lehet csak az a baj, nem az injektor.

Előzmény: cam aro (146857)