Én úgy tudom, hogy tényleg tervezték a villamosítást, ami ezen vonal esetén nem is túl bonyolult,
ugyanis csak két állomás van (azok se nagyok), a többi egyszerű hosszlánc és új alállomásra sincs szükség.
Ami a bizbereket illeti, a felújításkor csak Zichy kapott D55-t, mivel akkor már a tervekben szerepelt,
hogy Fehérvár felújítása után az új elektronikus bizber Börgöndöt is kezelni fogja.
Számítások szerint a villamosítás meg is térülne, mivel több vonatot (tehervonatokat is) lehetne erre közlekedtetni, jelentős időmegtakarítással.
Zárójelben ideírok néhány (2002 évi) adatot ennek alátámasztására (csak az arányok szemléltetése a cél):
100 etkm 1km-re továbbítása dizel üzemben kb 160 Ft, villamos üzemben kb 19 Ft (csak tisztán az energia költségek!)
További érv még, hogy a FLIRT motorvonatok fordulóit is gazdaságosabban meg lehet szervezni (pl: szerelvénymenetnek nem kell Fehérvárról Kelenföldön keresztül mennie a Szabolcsi bázisra.),
illetve a Bz-k helyett szemétvonati fordulókat is teljesíthetnek (pl. Szfvár-Pszab-Bp-Déli).
Tudvalevő, hogy a dizel motorvonatok avultsága miatt előbb-utóbb új beszerzésekre lesz szükség, célszerűen inkább villamos üzemű járművek jöhetnek szóba.
Egy szót még a gazdaságosságról: tervben van a 29-es (észak balatoni) vasútvonal villamosítása, ahol aztán egy db teher sem közlekedik, ami ezt indokolná,
itt konkrétan környezetvédelmi megfontolások játsszák a szerepet.