stevie-13 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 47659

Pontosan azt jelenti, hogy 250-280 környékén vond ki a flottából, rendszámozd át, tekerd vissza az óráját 100e-re, és add el

 

 

Mivel láttam már komolyabb flottákat közelről, hadd helyesbítsek :-)

 

A flottakezelő soha nem tekeri vissza a km-órát. A flottakezelő minden egyes autóról részletes költségnyilvántartást vezet, benne dátumokkal, km-óra állásokkal. Az XYZ kft munkaügyi osztályának vezetője, aki tipikusan egy ötvenes hölgy, fiatal nagymama, jogosult lehet a cégnél egy Astrára, de azt nem lehet tőle elvárni, hogy tudja, mikor kell vizsgáztatni az autóját, mikor kell olajcserére mennie, mikor kell gumit cserélnie. Ezért ezt a flottakezelő tartja számon helyette a saját adatbázisa alapján.

 

Ha a flottakezelő tekergetné az órát, igen gyorsan lebukna.

 

Az más kérdés, hogy a flottából kikerülő autókat tényleg mindenki hajlamos egy helyre leadni, nyomott áron, mert az autók egyenkénti értékesítése egyszerűen nem lenne kifizetődő. Az a kereskedő, aki egyszerre megvesz egy tucat autót, az már utána bármire képes lehet.

 

Még egy fontos dolog: a személyautók között szinte teljesen elképzelhetetlen, hogy egy flottás autó elmenjen 250 ezer kilométert. A 2008-as válság előtt az első nagyszerviz volt a határ. Ez ugye a Renault-knál tipikusan 120 ezer, a VW-csoport legtöbb autójánál 90e km. Szóval átlagosan olyan 100e km-nél kerültek ki az autók a flottából.

 

A válság kitolta a tűréshatárt, sok cég elhalasztotta akár 200e km-ig is az autók cseréjét. 

 

Ahogy az autó öregszik, a futásteljesítmény nő, úgy emelkedik a fenntartási költség. A csökkenő értékvesztés és a magasabb fenntartási költség nagyjából kiegyenlítenék egymást, de bejön a képbe a flottások legnagyobb ellensége, az állásidő. Az állásidő a legdrágább, ezért nem lesz egy idősebb, sokat futott autó flottás üzemeltetése kifizetődő.

 

 

Előzmény: gesszti (47652)