nazareth Creative Commons License 2015.10.20 0 0 98408

Mindazonáltal itt kell megjegyezni - és itt nem szlobodai fórumtárs potenciális üzleti lehetőségeit kívánom csorbítani -, laikusok gyakran esnek abba a hibába, hogy régiségnek, ritkaságnak tekintik a régi NDK-s modelleket (én is rendszeresen futok mindenféle ajánlatokba munkatársak, ismerősök részéről).

 

A régi NDK-vasútmodell-tulajdonosok főleg egy vasútmodell-webshop aktuális árainak megtekintése után döbbenten tapasztalhatják, hogy az általuk nagy becsben őrzött gyerekkori kincsek adott esetben a töredékét érik a mai modelleknek, régiség ide, régiség oda. Gyakorlatilag a '70-'80-as évek NDK csodái (BTTB, Piko) olyan tömegben és minőségben vannak még mindig jelen a piacon, hogy egy-egy sorozattól eltekintve nem nagyon van áruk.

 

Fokozottan lehet ez igaz a hajdani Piko N-es gördülőállományra (egy V180-as, BR118-as szerintem úgy kivitelét, mint műszaki felépítését tekintve az elmúlt 20-25 évben már nem igazán szalonképes, továbbá tucatszám beszerezhetőek; a NoHAB szekrénye egy fokkal jobban eltalált, emiatt - és magyar vonatkozása miatt - az árát is jobban tartja, holott műszakilag ugyancsak csapnivaló; egy BR65-ös már lényegesen igényesebb, műszakilag is próbáltak valami korrektebbet alkotni, bár nagyon nem sikerült; a BR55-ös már egészen elfogadható, de olyat én is csak fotón láttam).

 

Ennek függvényében kell eldönteni, hogy mennyi energiát szánunk egy ilyen modell feljavításába :)

Előzmény: szlobodai (98406)