Rrobi Creative Commons License 2015.10.15 0 0 11225

Halihó!

 

Autóvillamosságis vagyok, meg műszerészkedem is, vezérlőket is javítottam már...

 

Ismerős 2002-es Sharan-jából a klímások kivették a pótfűtést. Eber, Hydronic D5W Z.

Néha melegített, néha nem. Próbálkoztak, mert a panelről a kiöntés részben eltávolította valaki.

A stekkert levágták.

 

Szóval így került hozzám, állítsam talpra...

 

Tápot, testet, ál üzemanyag pumpát kapott, meg a sárga és kék vezetékekre 12 V-ot, mert úgy tudom, az egyik a generátor D+, a másik meg hőkapcsoló lehet. Van még két vezeték, amiből a fekete/piros egy relé meghajtás lehet, a vízszivattyúhoz, a másik fekete/fehér, sehol nem találtam infót, mi lehet.

 

Szóval így bekötöttem, de nem reagál semmire, nem indul. Utána olvastam, lehet le van tíltva, hibakód törlés nélkül nem lép tovább.

 

Amit még néztem rajta, hogy az agya, a vezérlő ST62T30B ic addig nem is kap 5 V-os tápot és nem mérhető mellette a quarz-on rezgés, amíg csak tápot és testek kap a kályha. Csak akkor indul el, ha a sárga, vagy a kék vezetéken is kap tápot.

 

Diagnosztikázni nem tudtam, pedig a diagnosztika szálra kötöttem egy Autocom-os gépet, ami meg sem nyekkentette.

Aztán egy Launch-ot, ami elkezdett vele kommunikálni. A lábon jött ki az adatsorozat, de nem ismerte fel, sőt még a széthúzás után is jött ki a kályha lábán az az adatsorozat.

 

Meg rádugtam egy KKL-es egyszerű diagnosztikai illesztőt, ami a neten talált leírások alapján jó lehet az Eber EDITH nevű programjához. De a program a típus kiválasztása (pont ilyen 25 2163 nem is volt) után kis ablakban üzenetet dobott, miközben kereste a kályhát, hogy időtúllépés, meg pár paraméter... Szkópon nézve láttam, hogy próbálta megszólaltatni a kályhát, de az nem válaszolt.

 

Valakinek valami ötlete?

 

Ja, magán a kályhán a 2 hőszenzor, a lángfigyelő a grafikonon megadott értékeket hoz hidegen. Gyertya nem szakadt, ventilátor megy. A vízszivattyút és az üzemanyag szivattyút a kocsi távollétében nem látom...

 

 

Köszi!