lobbanórotor Creative Commons License 2015.10.15 0 0 94714

Szerintem azért fordulhatott elő több ilyen eset is 1997/98 körül, mert a használtan behozott 280-asokat már nem lehetett volna forgalomba állítani valamilyen jogszabályváltozás miatt, de addigra ezek a gépek már az országban voltak, így trükközni kellett a papírokkal. (Ennek mondjuk ellentmond, hogy a Borsodnál nem fordult elő ilyesmi, pedig ők is az utolsó pillanatig vásárolták az NDK-s gépeket.)

Régebben gyakran belegondoltam, hogy nézett volna ki a Volán-társaságok járműparkja, ha még 1997 után is engedélyezték volna a keletnémet Ikarusok behozatalát... Addigra már nem volt sok a németeknél, igaz, az a mennyiség is csodát tett volna itthon, és talán a vázcserés felújítások se terjedtek volna el annyira. Sebaj, legalább maradt valami öröm a románoknak/bolgároknak is. 

Előzmény: BPO-105 (94713)