Dráva
Amikor 2000 és 2001 között beindult a forgalom Magyarország és Szlovénia között, volt 2 nemzetközi vonatpár, az egyik a Dráva.
Akkor még nem volt bobai delta, meg a villamosítás is később fejeződött be.
A Dráva megszüntetése az akkori km korlátokkal való gazdálkodás eredménye, lehet a Szlovén fél is beleszólt, de ha megnézed, a nyarat leszámítva ma a 25 ösön nem lehet érdemben mivel utazni.
Az egy szem koperi nemzetközi dob valamit a kínálaton, de a Citadella se megy túl sok utassal meg jó időfekvésben.
Dráva belföldi forgalomban is hozhatott volna a konyhára valamit, legfeljebb be kellett volna lassítani picit.
2001/2002 Budapest Venezia
2002/2003 Budapest Venezia
2003/2004 Budapest Trieszt
2003/2004 ben lett egy konkurens vonat is az Bp-Szombathely-Szentgotthárd-oh-Venezia között közlekedett.
Ez a vonat fennmaradt a mai napig részben a Bp-Graz között közlekedő vonatként....
Lényegében a végállomás megváltozása miatt is szűnt meg nem csak a kevés utas miatt.
Velencébe egész évben több utas lehetett, mint Trieszt felé.
A vonatot még Várpalotán, Devecserben is meg lehetett volna állítani, hogy belföldön is több utas legyen, esetleg Zalaszentivánon stb.
Ekkor lenne minőségi kínálat is Budapest-Zalaegerszeg között, nem kéne expresszbuszra terelni a népet, ahogy most jelenleg van, a másik a Bp-Várpalota-Veszprém-Ajka-Devecser útvonal is túlreprezentált busz tekintetében, ott is van utas csak nem vonattal utazik!