sualsidal Creative Commons License 2015.10.03 0 0 83160

"Nem szereti, de ettől még nem kell akkorákat rúgni az oldalkormányba, hogy az leszakadjon tőle..."

 

Főleg hogy a teljes vezérsík leszakadjon tőből, de ez már szerintem tervezési probléma IS. Meg lehetne azt a gépet úgy is tervezni, hogy ha már szakad/törik valahol, akkor ne az egész vezérsík+oldalkormány vesszen, hanem mondjuk csak az oldalkormány felső negyede a vezérsík felső végével együtt. Régen talán volt is ilyen tervezési követelmény? Csak a Concorde-nál két oldalkormány-elvesztésre emlékszem, de egyszer annak is csak egy része szakadt le, a teljes vezérsík meg soha, pedig egy kétszeres hangsebességű gépnél azért komolyabb aerodinamikai és vibrációs terhelések előfordulhatnak, mint egy szubszonikus gépnél. Az A-300-nál meg kétszer is előfordult a teljes vezérsík leszakadása, mert a new-yorki eseten kívül a Rio-Párizs járat függ. vezérsíkját is egészben, oldalkormánnyal együtt halászták ki az óceánból....ott is tőből leszakadt az egész.

Előzmény: RNZoli (83155)