wégé Creative Commons License 2015.09.29 0 0 650615

Nem tudom, hol kerestek, de az FIA oldalán az F1-es technikai szabályzatokban minden megtalálható. Ennél egyszerűbb megoldás nincs rá.

 

Jövőre 25 zseton használható fel, miközben már a motor alkatrészeinek 23%-a lesz befagyasztva - tehát a fennmaradó 77%-ból kell összeválogatni a számukra legfontosabbakat (51 zseton lenne az egész). Mivel az évközi fejlesztésekre szánt zsetonokat év közben kell felhasználni, így mindenki be fogja vetni az utolsó versenyig amije van, különben kidobná az ablakon. A Renault azért várt ki sokáig, mert így valójában 25+12 zsetonnyi fejlesztésük lesz november-március viszonylatban, cserébe ezt az évet kukázták. Ráadásul a 12 zsetonnal komplett rendszerekhez nyúlhatnak, amit utána 4 versenyen keresztül élesben tesztelhetnek a téli szünet előtt. A példa kedvéért a teljes MGU-H és MGU-K cseréje 10 zsetonba kerülne, de szépen össze lehet legózni összetartozó rendszereket szinte bárhogy. A kérdés, hogy mit érdemes most betenni, amire utána már nem kell "költeni", és eléggé hatékonyan és megbízhatóan működik.

Előzmény: Törölt nick (650606)