trizs77 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61605

158,76 milliós támogatás....

 

Mibe kerülne, ha önálló cég végezné?

 

----------------

 

A város ad évente kb. 160 millió HUF támogatást.

Ok.

 

De a támogatáson felül, még ugyanekkora a vesztesége a szolgáltató cégnek amit a Volánnak, a helyközi bevételből kell kipótolnia.

 

------------------

Az olvtársak betették, majd két hozzászólás után át is ugrották a Tatabányai anyagot.

Pedig a Városi Közlekedés topik stabil gárdájának, szívem szerint  feladnám házi feladatnék és pár nap múlva dolgozatot iratnék belőle, hogy meg is értették/ vagy sem amit olvastak.

 

Én már kinyomtattam, eltettem.

Javaslom az olvtársaknak is.

 

Igen tanulságos és NEM csak Tatabányára igaz.

Tessék kivenni az anyagból Tatabánya város nevét, és a dolog azonnal kíváló (és korrekt) helyzetkép vagy 15-20 hazai megyei jogú város helyi közlekedéséről 2015-ben.

ráadásul korrekt adatokkal.

 

-------------------

 

Kezdjük mindjárt a 7. oldal táblázatával.

 

Éves bevétel kb. 1 milliárd forint.

 - utasoktól..........................564 millió,

 - fogy-ár.kieg.......................167 millió

 - állami támogatás.................48 millió,

 - városi támogatás...............200 millió,

 - egyéb pénz.........................42 millió

Összes bevétel...................1 022 718 eFt.-

 

Éves kiadás : 1,2 milliárd..................itt látszik, hogy évente 200 millióval többe kerül, mint amennyi a bevétel.

 - jármű üzemeltetés....................733 millió,

 - Fennntartás, karbantartás..........160 millió,

 - ÉCs...........................................84 millió,

- infra kltsg.....................................7 millió,

 - forgalmi kltsg............................111 millió,

 - műszaki általános kltsf.................27 millió,

 - központi általános kltsg................80 millió,

 - egyéb.........................................13 millió

Összes költség...........................1 233 058 eFt.-

 

Éves veszteség 190 millió.

 

Következtetések :

 

1./ a bevételek sorban már egyszer szerepel, hogy a város ad évente 200 millió támogatást, és így "csak" évi 190 millió a veszteség.

 

2./ ha a város saját maga csinálja akkor mind az évi 200-t, mind az évi másik 190-t, Ők fizetik.

 

3./ Ezzel az évi 400 millióval még csak huszon éves buszparkjuk marad. Ha újat, korszerűbbet szeretnének akkor ahhoz mélyen a zsebükbe kell nyúlni.

 

A fűzetecske (meglepően jó anyag) a Tatabányaiak előterjesztése, kb. 40 db helyi járati busz üzemeltetéséről, melynek fele csuklós.

Szerintem ugyanilyen, vagy tartalmában és számaiban, adataiban 90%-ban megegyező anyag születhetne ha Tatabánya helyett,

 - Sopronról,

 - Szombathelyről,

 - Zalaegerszegről,

 - Nagykanizsáról,

 - Kaposvárról,

 - Dunaújvárosról,

 - Székesfehérvárról,

 - Veszprémről,

 - Salgótarjánról,

 - Egerről,

 - Nyíregyházáról,

 - Szolnokról,

 - Békéscsabáról,

 - Kecskemétről,

 - ??

írnák ilyen vagy még ennél is jobb előterjesztést.