158,76 milliós támogatás....
Mibe kerülne, ha önálló cég végezné?
----------------
A város ad évente kb. 160 millió HUF támogatást.
Ok.
De a támogatáson felül, még ugyanekkora a vesztesége a szolgáltató cégnek amit a Volánnak, a helyközi bevételből kell kipótolnia.
------------------
Az olvtársak betették, majd két hozzászólás után át is ugrották a Tatabányai anyagot.
Pedig a Városi Közlekedés topik stabil gárdájának, szívem szerint feladnám házi feladatnék és pár nap múlva dolgozatot iratnék belőle, hogy meg is értették/ vagy sem amit olvastak.
Én már kinyomtattam, eltettem.
Javaslom az olvtársaknak is.
Igen tanulságos és NEM csak Tatabányára igaz.
Tessék kivenni az anyagból Tatabánya város nevét, és a dolog azonnal kíváló (és korrekt) helyzetkép vagy 15-20 hazai megyei jogú város helyi közlekedéséről 2015-ben.
ráadásul korrekt adatokkal.
-------------------
Kezdjük mindjárt a 7. oldal táblázatával.
Éves bevétel kb. 1 milliárd forint.
- utasoktól..........................564 millió,
- fogy-ár.kieg.......................167 millió
- állami támogatás.................48 millió,
- városi támogatás...............200 millió,
- egyéb pénz.........................42 millió
Összes bevétel...................1 022 718 eFt.-
Éves kiadás : 1,2 milliárd..................itt látszik, hogy évente 200 millióval többe kerül, mint amennyi a bevétel.
- jármű üzemeltetés....................733 millió,
- Fennntartás, karbantartás..........160 millió,
- ÉCs...........................................84 millió,
- infra kltsg.....................................7 millió,
- forgalmi kltsg............................111 millió,
- műszaki általános kltsf.................27 millió,
- központi általános kltsg................80 millió,
- egyéb.........................................13 millió
Összes költség...........................1 233 058 eFt.-
Éves veszteség 190 millió.
Következtetések :
1./ a bevételek sorban már egyszer szerepel, hogy a város ad évente 200 millió támogatást, és így "csak" évi 190 millió a veszteség.
2./ ha a város saját maga csinálja akkor mind az évi 200-t, mind az évi másik 190-t, Ők fizetik.
3./ Ezzel az évi 400 millióval még csak huszon éves buszparkjuk marad. Ha újat, korszerűbbet szeretnének akkor ahhoz mélyen a zsebükbe kell nyúlni.
A fűzetecske (meglepően jó anyag) a Tatabányaiak előterjesztése, kb. 40 db helyi járati busz üzemeltetéséről, melynek fele csuklós.
Szerintem ugyanilyen, vagy tartalmában és számaiban, adataiban 90%-ban megegyező anyag születhetne ha Tatabánya helyett,
- Sopronról,
- Szombathelyről,
- Zalaegerszegről,
- Nagykanizsáról,
- Kaposvárról,
- Dunaújvárosról,
- Székesfehérvárról,
- Veszprémről,
- Salgótarjánról,
- Egerről,
- Nyíregyházáról,
- Szolnokról,
- Békéscsabáról,
- Kecskemétről,
- ??
írnák ilyen vagy még ennél is jobb előterjesztést.