hmsoft Creative Commons License 2015.09.27 0 0 423555

Emiatt az - engem - a Talgonál idegesítő magasságkülönbséget sikerült a végletekig fokozni.

 

Az olyan mozdonyok esetében, ahol a tető vonala jelenti (majdnem) a legmagasabb pontot, még szembeötlőbb a magasságkülönbség, lásd manhattani képét, vagy például ezt a képet.

Az EP20 esetében a - szerkesztési szelvény adta lehetőségekhez képest alacsonyabban lévő - tetőn még rajta vannak az áramirányító-szellőzők blokkjai, és a fékellenállás-blokkok (utóbbiak értelemszerűen arra valók, hogy működésbe lépjenek, ha a villamos hálózat a fékezés során éppen nem felvevőképes). Itt látható, hogy az áramirányító-szellőző sarka magasodik fel a legjobban, egészen a tetővezeték vonaláig. Az ellenállásblokkok kevésbé, de a dizájnerek gondoltak erre, és a szellőző felőli oldalon rátetettek egy-egy takarólemezt.

A 20 kocsis Talgo-szerelvény két végén egy-egy energiaellátó, gépes egység található. Áramvonalazó burkolatot nem tettek rá a mozdony felől, de egy kisebb műanyag "kupakkal" azért ellátták.

hm

 

Előzmény: felucca_02 (423549)