hmsoft
2015.09.26
|
|
0 0
423548
|
Ez az orosz Talgo?
Igen. (Sztrizs márkanéven fut.)
nehéz lehet olyan felfüggesztést alápakolni, hogy igazán nyugodtan fusson
Így van. Sokkal-sokkal érzékenyebb a pályára, mint a hagyományos forgóvázas járművek. Minél hosszabb, pl. 100-125 méteres sínszálakból hegesztett (tehát minél kevesebb varratot tartalmazó), a varratnál nagyon precízen lemunkált, bármiféle egyéb felületi hibával elenyésző mennyiségben terhelt, nagyon jó méret- (alak-) tűréssel rendelkező sínek kellenek ahhoz, hogy zavaró (bár végülis megszokható) hang-, és egyéb hatások nélkül fusson. Tehát eleve az lenne az ideális, ha az adott pályán csak ilyen járművek közlekednének. Minél könnyebb, kisebb vontatójárművekkel: pl. elején-végén hajtófejekkel, és nem 24 nehéz hálókocsival is elboldoguló, viszont emiatt nehéz és soktengelyes mozdonyokkal.
hm |
Előzmény: vrobee (423546)
|
|