toji76 Creative Commons License 2015.09.24 0 0 61507

Indítsd el az autót, adj egy fröccsöt neki várj egy percet hogy az akksi "feltőltődjön", majd álj rá 1500 fordulatra és kapcsold fel az összes nagy fogyasztót...refi, ablakfűtés, ködlámpa...mindent amit tudsz.

 

Ha egyenletesen világít a lámpa nem vibrál akkor semmi dolgod, majd engedd vissza alapjáratra, ha ekkor sem vibrál erősen (a minimálisan észrevehető megengedett, szabályzásból adódik), akkor rendben vagy. Amennyiben erősen vibrál akkor az lehet feszszabályzó, vagy kommutátor kopásból eredő fesz. probléma, azaz fel kellhet szabályozni a kommutátort és szénkefét kell cserélni.

A feszszabályzó esélyesebb...

 

Megmérheted a töltő feszt. is, de ilyenkor már nem kell tartania a generátornak a 14V-os feszt. nem az alapjárat az üzemi körülmény nagy terheléskor, ilyenkor 13-14V között kell lennie, ha 13 volt alatt van akkor az akksi terhelés próbája szükséges mert a nagy felvett töltőáram miatt a feszszabályzó korlátozhatja az akku áram felvételét ettől is vibrálhat, ki-be kapcsolgat a feszszabályzó.

 

Ha akksi terhelés próbája jó, a kommutátor és kefe rendben vannak akkor a feszszabályzó a ludas.

Előzmény: WRCpowaa (61503)