Mágus23
2015.09.19
|
|
0 1
60037
|
Üdvözletem!
A MÁV-nál a nedves gőzzel működő compound gépezetű gőzmozdonyok túlhevítő berendezéssel és iker gépezett történő ellátása (iker túlhevítős mozdonnyá történő átépítése) nem minden esetben járt együtt a kazáncserével,sőt az esetek többségében nem.
A 375 sorozatnál azok a mozdonyok lettek az 1500-as pályaszámúak, amelyek új hegesztett kazánt is kaptak. Az átalakítások tekintetében a mozdonykazánban túlhevítő berendezés beszerelése esetén a tűzcsövek elhelyezését kellett megváltoztatni, azaz a kazán csőkiosztását átkonstruálni. Ebben az esetben a korábbi nedves gőzű kazánokból a tűzcsövek egyrészét eltávolították, és helyette nagyobb átmérőjű un. túlhevítő burok füstcsöveket helyeztek be a kazánokba, illetve elhelyezésre került a füstszekrénybe a gőzgyűjtő és túlhevítő kamra is. A burok füstcsövekbe kerültek bele a túlhevítő elemek. Természetesen a kazán átalakításakor tűzcsőfal és a füstszekrény csőfal is a módosított csőkiosztásnak megfelelően cserélve lett. A gépezet átalakításának tekintetében az alacsony nyomású gőzhengerek öntvényeinek cserélése történt.
A 375 sorozatú mozdonyok esetében a kicserélt hengeröntvény kivitele és mérete megegyezett a korábbi magasnyomású henger méreteivel. Az átalakítások során a 375 sorozatnál is alkalmazásra kerültek a nagyméretű tolattyú légszelepek, azonban a korábban iker gépezettel gyártott mozdonyok esetében még üzemben voltak eredetileg Ricour üresjárati szeleppel ellátott iker túlhevítős példányok is. A 60-as évek elejétől ezeket is fokozatosan MÁV szabványú tolattyú légszelepekre cserélték. Az első szállítású 375 sorozatú mozdonyoknál alkalmazott kézifék berendezést az átépítések alkalmával Westinghouse légnyomásos fékre cserélték ki. |
Előzmény: Felek Ferenc (60031)
|
|