bal3 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 1553

Köszönöm!

A rezonancia más jellegű, nehéz ezt leírni. Volt pár motorom, most pl. az előd robogó egy Honda Scoopy volt, (persze modernebb blokk, vizes, stb) jellegében más rezgésről, kiegyensúlyozatlanságról van szó.

 

Lemotoroztam a Cub-bal Komáromba, és megmutattam Kiss László úrnak, a Komfront Honda szalon tulajdonosának. Ő már egy sokat látott mester, mikor én a csattogó falepkét tologattam, ő már Japánban járt és nem hifi tornyot, hanem Honda alkatrészlistákat hozott haza. 80 veteránja van és ami a lényeg, épp árul egy pont ugyan ilyen Honda Super Cub-ot. Megkértem menjen egy kört a sajátjával és utána közvetlenül az enyémmel. Ő is megállapította a normálistól eltérő rezgést. Megnéztük a gyári Honda műszaki oldalát, neki van hozzáférése, átnéztük a blokk robbantott ábráját és az alábbi következtetésre jutottunk. Kiegyensúlyozó tengely nincs, a váltó tengelyek üresben nem forognak, így a lengés a főtengely tengelyirányú lengése lehet csak. Okok, vagy (balról jobbra) a lendkerék (gyújtás oldal) hibás felszerelése, sérülése (leszakadt mágnes) - bal főtengely csapágy - hajtókar csapágy csere utáni préselés nem megfelelően kivitelezve - dugattyú (1% esély) - jobb oldali főtengely csapágy - kuplung rossz összeszerelés vagy sérülés.

Javítást csak télre vállalta, most szezonban sok a munkájuk.

Amennyiben csak egy rossz összeszerelésről van szó, nem lesz költségem, ha a legrosszabb verzió áll fent, főtengely javíthatatlan így cserére szorul, akkor az magában 127 eFt + munkadíj. Ez utóbbinak kicsi az esély, csináltattam én már gépműhelyben hajtókar csapágy cserét, préselést, főtengely kiegyensúlyozást, nem volt drága.

A mostani állapottal is lehetne élni, talán sokan észre se vennék a hibát, annyira nem érződik, de maximalista  vagyok, meg fogom csinálni, csináltatni.

 

 

Előzmény: Petrányi Jen (1551)