spee981 Creative Commons License 2015.08.24 0 0 61019

Kicsit elmegy jogászkodás irányába a téma, remélem nem baj és esetleg másoknak is tanulságul szolgálhat később: "Szavatosság fogyasztói szerződésnél: Főszabályként két év az elévülési határidő" (forrás: országos fogyasztóvédelmi egyesület honlapja, akárkik is ők). A számla hátoldalán a jótállást taglalják, ami 6 hónap, ezen időszakon belül a szervizé a bizonyítás terhe, ezután jön a képbe a szavatosság, ami 2 évig tart. Szintén a számlán tájékoztató szöveg: "az ügyfél a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségtől szakvéleményt kérhet. A vizsgálat és a szakvélemény díjköteles." A szerviznek ilyenkor együttműködési kötelezettsége van, és "köteles a vásárló részére (a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó) álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot adni." Az nfh honlapja nagyon szép. Egyszer rózsaszín, egyszer lila... pff. Azt hiszem az írásbeli vélemény kérése megalapozott lehet, de még mindig nem érzem úgy, hogy a szerviz nem vállal be szinte kockázatmentesen egy kis simliskedést, ha azzal "megszabadulhat" tőlem és átháríthatja a kár minden költségét. :(

Előzmény: Köhike (61017)