M41 2180 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 18827

Ami itt érdekes még, hogy a 12-es járatot 1997-ben azért hozták létre, hogy a Békéből a Rómaira könnyen el lehessen jutni. Majd a TESCO megnyitásakor oda is betért, a járat megszűnésekor pedig csak a TESCO kapcsolatot hiányolták a Békében lakók, a Római szóba sem került. Nyilván átrendeződtek a szokások, Rómais kapcsolat egyik fórumon sem merült fel

 


Már olyan rég volt...?

Ha a Római kapcsolat nem annyira fontos akkor lehetne 12-es Békeváros Szabadság út- TESCO- Baracsi út (Evangélikus Templom másik oldali megálló?)- Békeváros Hajnal utca- Kertváros- Bocskai út- Liszt Ferenc kert- Dózsa György út (régi 12-es megálló)- Kertváros- Békeváros Szabadság út viszonylatként. Hétfőtől Szombatig félóránként.

 

Emiatt azt is át kellene gondolni, hogy a 11-es kell-e ilyen formában, valószínűleg nem.

 

Az biztos, hogy ebben a formában semmi értelme.

 

 Ha a 11-es Hajnal utcától indulva a TESCO után a Venyimi úti 3 megállót érintve Újtelepi végállomásig járna, akkor egy irány 12 perc alatt megtehető, tehát csúcsidőben 30 perc (15-15 oda-vissza) követéssel 1 kocsi elég, csúcsidőn kívül lehet ritkábban, 60 perc. 

 

 

Szerintem egy ilyen járat ilyen rövid útvonallal nagyon csekélyke kihasználtságú lenne ha a város egyéb részei nincsenek komolyabban bekapcsolva.

 

13-as járat visszaállítása: Ez a kérés azt igazolja, hogy a leginkább a belváros és a lakhely közötti leggyorsabb utazás a legnagyobb igény. A 13-as visszaállításával valószínűleg a Béke körúti megállót használók ezt részesítenék előnyben, így a 40-es és 45-ös végig vitele nem lenne célszerű kihasználatlanság miatt. Azokat vissza lehetne vágni 19-es és 15-ös járatra. Ezzel viszont az Interspar válna nehezebben elérhetővé az új Vasmű út, Római és a Technikum belső részeiből. A 13-as és 19-es egész nap 1-1 kocsi, a 15-ös pedig a jelenlegi 45-ös üzemidejében 1 kocsi, nem számoltam, de futott km-ben kevesebbnek tűnik a jelenleginél. Az kérdés, hogy munkanap délután kell-e 15 percenként 13-as, ha a leállítás előtti időszak kihasználtságát nézem, akkor nem indokolt. Indulási idők összehangolva a 18-as járattal: 18-19 járatok minden óra 15 és 45 perckor, 13-15 pedig minden óra 00 és 30 perckor (esetleg a 13-as 5 perccel korábban). Ekkor a 15-18 között és a 13-19 között némi ütemesség lehet.

 

Ez jó ötletnek tűnik, de a 13-as besűrítése luxusnak tűnik szerintem is.

 

A 18-as 05-ös és 35-ös indulásával kapcsolatos értekezésemet pedig már leírtam. Ehhez képest kéne a 15-öst, 19-est is alakítani hogy a Kertváros-Kertváros körben a negyedórás ütem megvalósuljon. Ha már a 16-ost nem lehet visszahozni...

 

 

 

 

Előzmény: HumbiZozo (18804)