HumbiZozo Creative Commons License 2015.08.17 0 0 18804

Lassan visszatér a megszokott menetrend, de változás valószínűleg nem lesz. Átgondolni viszont érdemes, hogy az utazói kérésekre milyen verziók jöhetnek szóba, leginkább a Békeváros tekintetében.

 

Újtelep-Békeváros kapcsolat: az általános iskolások miatt kellene leginkább, de Újtelep-Interspar és Békeváros-TESCO közvetlen kapcsolat is szóba jött a fórumokon. Több verzió lehet. 40-es járat meghosszabbítása Újtelepig: valószínűleg gazdaságtalan, nem hiszem, hogy a hét minden napján teljes üzemidőben kellene a hosszabbított járat, ráadásul ha a TESCO-hoz nem megy be, akkor nincs minden igény kielégítve. 21-es járat újra: Újtelepről Békébe jó, ellenkező irányban rettentő nagy kerülő, TESCO-hoz ez sem megy be. Ami itt érdekes még, hogy a 12-es járatot 1997-ben azért hozták létre, hogy a Békéből a Rómaira könnyen el lehessen jutni. Majd a TESCO megnyitásakor oda is betért, a járat megszűnésekor pedig csak a TESCO kapcsolatot hiányolták a Békében lakók, a Római szóba sem került. Nyilván átrendeződtek a szokások, Rómais kapcsolat egyik fórumon sem merült fel. Emiatt azt is át kellene gondolni, hogy a 11-es kell-e ilyen formában, valószínűleg nem. Ennek új útvonalra terelésével viszont jó megoldás születhet. Ha a 11-es Hajnal utcától indulva a TESCO után a Venyimi úti 3 megállót érintve Újtelepi végállomásig járna, akkor egy irány 12 perc alatt megtehető, tehát csúcsidőben 30 perc (15-15 oda-vissza) követéssel 1 kocsi elég, csúcsidőn kívül lehet ritkábban, 60 perc. Ekkor másik járatot nem kell bolygatni, az indulási idők eléggé rugalmasan változtathatóak az igénybevétel felmérésével, és az összes igényelt kapcsolatot kiszolgálja. Viszont jó lenne végre az Evangélikus templom megálló párját kiépíteni, mert az nagyon hiányzik.

 

13-as járat visszaállítása: Ez a kérés azt igazolja, hogy a leginkább a belváros és a lakhely közötti leggyorsabb utazás a legnagyobb igény. A 13-as visszaállításával valószínűleg a Béke körúti megállót használók ezt részesítenék előnyben, így a 40-es és 45-ös végig vitele nem lenne célszerű kihasználatlanság miatt. Azokat vissza lehetne vágni 19-es és 15-ös járatra. Ezzel viszont az Interspar válna nehezebben elérhetővé az új Vasmű út, Római és a Technikum belső részeiből. A 13-as és 19-es egész nap 1-1 kocsi, a 15-ös pedig a jelenlegi 45-ös üzemidejében 1 kocsi, nem számoltam, de futott km-ben kevesebbnek tűnik a jelenleginél. Az kérdés, hogy munkanap délután kell-e 15 percenként 13-as, ha a leállítás előtti időszak kihasználtságát nézem, akkor nem indokolt. Indulási idők összehangolva a 18-as járattal: 18-19 járatok minden óra 15 és 45 perckor, 13-15 pedig minden óra 00 és 30 perckor (esetleg a 13-as 5 perccel korábban). Ekkor a 15-18 között és a 13-19 között némi ütemesség lehet.

 

És az látszik, hogy a régi üzemmódot valószínűleg nem átszervezni, csak gyéríteni kellett volna.

A kinti Park Center látogatottsága jelentősen megnőtt az utóbbi 2-3 évben, így oda célszerű lenne ismét járatot indítani. A 29-esre jött panaszok miatt a 22-25 visszaállítása is elgondolkodtató, bár ha lesz közvetlen Békeváros-Temető járat, akkor a 22-es már kérdéses a jelenlegi formában. És jó lenne fórum a Rómain lakókkal is, mert a belvárosba használt 18-as és a belvárosból használt 40-es mellé nincs igazán jó alternatíva, ezek viszont rendkívül zsúfoltak egyes időszakokban.

Lehet, hogy mindezzel leginkább az Önkormányzatnak, mint megrendelőnek kellene foglalkoznia?