"az "eloallitasi koltseget", mint az eladasi ar alapjat tenyleg el kellene mar felejteni ezen a piacon."
Igaz, de hát én is ezt írtam a piacgazdaság működését fejtegető szösszenetemben. Az előállítási költséget a minőség-összehasonlításnál vettem elő, ott úgy gondolom releváns. A költséghatékonyságnak pedig minden költség részét
képezi, a marketing költségek is.
"de emellett gondolom a feljebb pozicionalt, dragabb termek araban a magasabb marketing es pr koltsegek azok amik feljebb nyomjak az arat."
Ez nekem két dolog miatt sántít. A marketing eredménye nem biztos, illetve nem feltétlenül áll arányban a költségeivel.
Ha így lenne, akkor mindenki rámenne a marketingre és kaszálna. A másik dolog meg az, hogy a marketing célja a
vásárlók meggyőzése az ár jogosságáról, nem pedig a saját létezésével/volumenével indokolni az árat. Ha a piac tudna beszélni, ezesetben beszólna, hogy köszi szépen, ha ezért drága a portéka, akkor nem kell marketing, vigyétek lejjebb az árakat az arra fordított összeg arányos részével és akkor majd növekszik a forgalom.
Ez egy 2012-es (újabbat nem találtam hirtelen) marketing költség összehasonlítás :
http://www.watchtime.com/wristwatch-industry-news/industry/million-dollar-club-2012-watch-advertising-all-time-high/
Nem úgy emlékszem vissza erre az évre, hogy a pl. Citizen és Bulova lelépte volna árban a TAG-ot, a Movado meg
fej fej melletti árversenyben lett volna vele :-)
Ez egy népszerűségi lista ugyanazon évből, itt sem az látszik, hogy a nagyobb marketing költség növelte volna
az említett három márka népszerűségét a TAG-gal szemben :
http://www.fratellowatches.com/top-50-most-popular-watch-brands-of-2012/
Meg merem kockáztatni, hogy a TAG bevétele is nagyobb volt az említett évben.
Ahogy az előállítási költségnek, úgy a marketing költségnek sincs sok köze az árcédulán szereplő összeghez. És más egyéb költségnek sem. Szerintem.
Meg persze azt is érdemes szem előtt tartani, hogy pont a TAG jelentett be árcsökkentést 2015-ben - talán házon belül is úgy gondolták, hogy nincs minden rendben az árakkal...