trizs77 Creative Commons License 2015.08.10 0 1 15236

Anno odaküldtek, tárgyalni a város vezetőivel.

 

Megdöbbentő volt.

Kiderült, hogy a város vezetőinek 0=nulla fogalmuk van/volt saját városuk közlekedéséről.

 

Fogalmuk se volt hányan utaznak városon belül és hová?

Fogalmuk se volt hányan utaznak a városukba naponta és honnan?

Fogalmuk se volt a saját modal splitjeikről. Egyikről se.

Fogalmuk se volt a kisvasút üzemeltetéséről.

 

Akkoriban a nyieregyi kisvasútról kb. évente rendeltek meg tanulmányokat. Ezek kb. 40-90 oldalas, szép, színes, szagos dolgok voltak.

A  "művek" terjedelmének kb. 50%-a visszaemlékezéséket, történelmi visszatekintést tartalmazott.

A bezzeg régen címmel/felütéssel leírt 20-40 oldalakat nem kivágták volna a................-ba, hanem kifizették.

Súlyos milliókkal.

 

 

Amikor rákérdeztünk a kisvasutak éves utasszámára, nem tudták.

Amikor rákérdeztünk a kisvasút éves bevételére, nem tudták.

Amikor rákérdeztünk a kisvasút éves működési költségére, nem tudták.

Amikor rákérdeztünk a kisvasút költségfedezeti százalékára, nem tudták.

 

Felmerült a kérdés, hogy akkor miért hívtak minket ( MÁV + Minisztérium) oda tárgyalni ?

 

A városi vezetők mellett ott ültek, önjelölt, vagy valahogy odakeveredett, helyi fiatalok, mint közlekedési szakértők.

Kiderült, hogy ők még annyit se tudnak a kisvasútról, mint a szükségképpen laikus városi vezetők.

 

--------------------------

 

Nem tudom mi változott azóta Nyíregyháza város vezetésében.

De nem lennék meglepődve ha mai utódom a MÁV-nál vagy a Minisztériumban hasonló felkészületlenséggel találkozna, ha Nyíregyházára hívnák tárgyalni.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Racilaci (15234)