Anno odaküldtek, tárgyalni a város vezetőivel.
Megdöbbentő volt.
Kiderült, hogy a város vezetőinek 0=nulla fogalmuk van/volt saját városuk közlekedéséről.
Fogalmuk se volt hányan utaznak városon belül és hová?
Fogalmuk se volt hányan utaznak a városukba naponta és honnan?
Fogalmuk se volt a saját modal splitjeikről. Egyikről se.
Fogalmuk se volt a kisvasút üzemeltetéséről.
Akkoriban a nyieregyi kisvasútról kb. évente rendeltek meg tanulmányokat. Ezek kb. 40-90 oldalas, szép, színes, szagos dolgok voltak.
A "művek" terjedelmének kb. 50%-a visszaemlékezéséket, történelmi visszatekintést tartalmazott.
A bezzeg régen címmel/felütéssel leírt 20-40 oldalakat nem kivágták volna a................-ba, hanem kifizették.
Súlyos milliókkal.
Amikor rákérdeztünk a kisvasutak éves utasszámára, nem tudták.
Amikor rákérdeztünk a kisvasút éves bevételére, nem tudták.
Amikor rákérdeztünk a kisvasút éves működési költségére, nem tudták.
Amikor rákérdeztünk a kisvasút költségfedezeti százalékára, nem tudták.
Felmerült a kérdés, hogy akkor miért hívtak minket ( MÁV + Minisztérium) oda tárgyalni ?
A városi vezetők mellett ott ültek, önjelölt, vagy valahogy odakeveredett, helyi fiatalok, mint közlekedési szakértők.
Kiderült, hogy ők még annyit se tudnak a kisvasútról, mint a szükségképpen laikus városi vezetők.
--------------------------
Nem tudom mi változott azóta Nyíregyháza város vezetésében.
De nem lennék meglepődve ha mai utódom a MÁV-nál vagy a Minisztériumban hasonló felkészületlenséggel találkozna, ha Nyíregyházára hívnák tárgyalni.