bajan122 Creative Commons License 2015.08.05 0 0 152829

Az automata nem arra van hogy kitalálja a gondolataid mert az soha nem fog menni neki. Nyilván minél több inputtal (több szenzorral) bír annál inkább tud a kezed alá dolgozni.

 

Persze sejtem, hogy te sem arra gondolsz, hogy gondolatolvasó a váltó. Abból amit te, mewo és az újságírók írtak mondtak a robotizált váltóról elég jól látszik hogy egy kelletlen fajta. Van ami rosszabb (mint a smart, vagy ami eleinte a c4 picassokban dolgozott) és van ami jobb de egyik sem jó.

 

Az automata arra van, hogy kényelmesebbé tegye a városi közlekedést azzal, hogy nem kell a váltóval és kuplunggal foglalkozni. Autópályán (ott ahol te szereted használni) nem sok jelentősége van hisz nem vagy alig kell váltani. Attól, hogy a váltóval nem kell foglalkozni vezetni még neked kell. Az enyémben (direkt figyeltem ma hazafelé) például ha 50-nel csorogsz akkor elvált és leengedi 1000-1100 közé a fordulatot. Ha az ember előzni tervez akkor nyom egy 20%-nyi gázt és a fordulat felmegy 1600 körülire amitől még nem indul meg a kocsi (nyilván azért gyorsít valamennyit), ha nagyobb lendületre van szükség akkor nyom egy kövér gázt és már vált is vissza, ha kick down-t is nyomod akkor kettőt. Kvázi itt is én szabályozok csak váltogatni nem kell. Az enyém attól jó váltó hogy ez a folyamat annyira magától értetődő hogy az elmúlt egy évben nem is figyeltem fel rá hogy hogy is megy. Valamint ami a leírások alapján a tiédben el van rontva az az hogy egy kereszteződéshez közelítve, csorogva hirtelen gázra (mikor tova kéne suhanni) tétova teve módjára nem tudja hogy mit csináljon. Ez a tétovaság az enyémben nincs meg, hogy miért nincs nem tudom, de nincs. Ha cikázni akarsz a városban a forgalomban, vagy szerpentinezni egy jót akkor átteszed sport fokozatba és nem engedi a fordulatot kétezer alá ergo végig a nyomatékgörbe felső részén vagy és egy percig nem kell figyelni rá hogy hova is váltsál, cserébe simán leforgatja a fokozatokat.

 

Mielőtt az a vád érne, hogy haza beszélek megjegyzem, hogy a nejem citroenje is tud tétovázni. Nem idegesítő és ha családi autóként vezeted akkor csak ritkán zavaró (pl nem jut eszembe kézzel váltogatni max néha felváltok egyet) de tagadhatatlan hogy jelen van. Mentsége hogy lassan 20 éves konstrukció.

 

Gondolom a kézzel kapcsolhatóság azért is jelent meg mert a régi automaták (mint a citroenünk is) hajlamosak voltak erre a tunyaságra ezért igény volt rá. A mai váltóknál (ha jók) ez a tétovaság nincs viszont a funkció megmaradt. Gondolom azért mert nem drágítja meg a váltó előállítását, az ügyfelek viszont hajlamosak fizetni érte még ha aztán nem is használják.

 

A lényeg te pont fordítva használod a tiéd mint amire szerintem való. Ennek lehet oka, hogy nem jó automata (leírások szerint inkább ez) vagy az hogy nem arra használod amire való.

 

Mindenesetre én ajánlani biztos nem ajánlanám.

Előzmény: gyanta ati (152827)