stevie-13 Creative Commons License 2015.08.01 0 0 46981

Galaxy, Sharan, Turan vonalon nézelődtem. De tartok a szétkergetett, 10 éves PD motoroktól.

 

 

Az 1.9-es PD motorok járása és nyomatékleadása eléggé kulturálatlan, ugyanakkor egyszerű és rettenetesen megbízható szerkezetek. A szokottnál is kényesebbek a megfelelő olajra, meg úgy általában a karbantartásra, de a korszerű dízelmotorok között a legmegbízhatóbbak közé tartoznak. Nyilván van kettős tömegű, meg néha elromlik a befecskendező rendszer ezekben is, de összességében viszonylag kevés a gond.

 

A 2.0 PD-re mindez nem vonatkozik.

 

A Scénic-ekben a dCi motorok szélsőségesen teljesítenek, vannak százezreket hibátlanul elketyegő motorok, ugyanakkor csak itt a topikban is volt több olyan eset, aminek komplett motorcsere lett a vége. Igaz, gyakran lehetett találni valamilyen külső okot, lelkiismeretlen szerelőt, durván visszatekert km-órát, stb a háttérben.

 

A dCi motorok közül messze a 2.0 dCi a legmegbízhatóbb. Ez a Nissan dízelmotorja, Made in Japan, erős, kellemes a karakterisztikája, és gyakorlatilag problémamentes.

 

Túl nagy választék nincs ezekből az autókból, de most ránéztem a HaHu-ra, és van azért pár ígéretes darab.

 

A 2.0 dCi motoros változatok előnye, hogy ezek már mind a ráncfelvarrott SII-k, amik érezhetően jobb gyártási minőségűek.

 

Ezeknek is vannak nyűgjeik, de a topikban és más Renault-s közösségekben ismeretesek a megelőző jellegű tevékenységek, illetve sok problémára van bevált, filléres javítási módszer.

 

 

 

Előzmény: A4-AFN (46980)