Volt "szerencsém" - másodállásban, pár évig üzemeltetni egy főiskolát kiszolgáló, kb. század erejű valamit.
Kb. 70-80 járművet, harcjárművet.
T-72-től egészen a picikig.
A hallgatók már akkor is panaszkodtak, hogy kevés a gyakorlat, a négy év nagy részét tantermekben töltik.
Egyik évben az éves költségvetés tárgyalásakor, ahová még tanszékvezető se mehet, egy nagyokos elérte, hogy a kb. 30-40 db, különféle (mind különböző) híradó tehergépkocsi következő évi:
- éves üzemeltetési költségére nulla forintot tervezzenek,
- javításukra nulla forintot tervezzenek,
- kiszolgáló személyzetüket (1 ti. + 2 tts. + 4 sor) pedig töröljék az állománytáblából.
Következő évben így járt a páncélos szak és a vegyivédelmi szak.
Eredmény ?
Az említett járművek megmaradtak.
Két éven át, ki nem engedtem őket a laktanyából.
Mikor harmadik évben a telephely őrséget is feloszlatták, megkezdődtek a lopások.
Feltörték az autókat és ezt-azt elvittek belőlük.
Mindenféle, alig leplezett korrupcióval sikerült elérni, hogy a kb. 40 db (talán 37 db volt ?) híradó autót leadjuk Nyírtelekre.
Az ottani parancsnok pattogott vagy egy hónapig, hadbírósággal fenyegetőzött, hogy a kocsik már üzemképtelenül, hiányosan érkeztek meg oda.
Engem se ejtettek a fejemre, volt elég bőrvédő felíratom, igazolásom.
Megadtam egy egy telefonszámot neki, hol reklamálhat.
A kis hülyéje, híradó alezredes léttére nem tudta, hogy az a szám a MH Híradó főnök magán száma.
Elkezdett hepciáskodni saját főnökével, az meg nem túl fínoman leoltotta.
A dolog szomorú tanulsága, hogy vagy 3 évig a híradó szakos hallgatók le se jöttek a telephelyre, pedig kb. 100 méterre tőlük ott volt a 30 autójuk.
Persze a páncélos szakosok se, de nekik volt a saját műhely épületükben külön külön T72+T55+ metszet, + BTR + minden.