vrobee Creative Commons License 2015.07.30 0 4 281333

Talán az is idejön, hogy Magyarországon az egyetlen hely, ahol koncentrált személyvonati forgalmi igény megjelenik - az, amire a Flirtöket kitalálták - az Budapest és az onnan induló vasútvonalak. az utasok nagyobbik része - legutóbb 52%-a Budapest elővárosában utazik, gyakorlatilag néhány vonalon.

A maradék 48% jó része eleve távolsági forgalom, vagy kisebb forgalmú dízel vonal. Marad pártíz %, ahol elvileg elmennének a Flirtök. Lehet ilyen igazságosdit játszani, hogy mindenhova egy kicsit, csak annak az a vége, hogy az eszközök nem arra lesznek használva, amire valók, és az igényeket összességében rosszabbul fogják kiszolgálni.

Megy mondjuk majd Flirt Tiszaújvárosba, és közben az elővárosban járnak a lomha V43+sokkocsis ingák, nem fér be elég menetvonal, lemaradnak az utasok, és igen, a debreceni IC ott fog poroszkálni a személyek között 90-nel a 140-es pályán.

 

A körvasúti móka gazdaságosságáról lehet vitatkozni, de a célja szintén a tehermentesítés: úgy lehessen növelni a menetvonalak számát, hogy ne vegyen el már régóta szűkös fejpályaudvari kapacitást. És ha be akar férni a többi vonat közé, akkor korszerű motorvonat - Flirt/Desiro - kell legyen az is, és nem szilis/csörgős inga.

Előzmény: Lovrin (281331)