lobbanórotor Creative Commons License 2015.07.27 -1 4 29956

Na, be ne bizonyítsd nekem még, hogy a világ legjobb befektetése a komlói helyi buszközlekedésbe invesztálni. Soha nem volt az. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy 2008-ban még azok a 260-asok is üzemeltek a helyijáraton, amiket 30, ismétlem, 30 évvel korábban vásároltak, 1978/79 folyamán. Hogy miért? Mert szartak bele. Amióta összeomlott az ipar Komlón, azóta a legkevésbé sem volt prioritás a Pannon Volánnál, hogy minél jobban ki legyen nyalva a kedves komlói utasok segge. És hogy miért nem volt prioritás? Mert a komlói helyi üzem mindig is csak vitte a pénzt, sosem hozta. Van egyrészt egy túlfejlesztett helyijárat a semmi közepén, ahol kizárólag a domborzati viszonyok és az eszetlen városszerkezet indokolják, hogy mindegyik szaros dombra felmásszon valamilyen buszjárat. És van másrészt egy olyan önkormányzat, amelyik azt képzeli, hogy a helyijárat az valami alanyi jogos szolgáltatás, és hőbörög és cigánykodik, amikor benyújtják nekik a számlát. (És harmadrészt egy olyan utazóközönség, amelyik majdhogynem már azon is fel van háborodva, hogy jegyet kell váltani a buszra, nemhogy azon, ha csak 5 forinttal is megemelik a jegyárat.)

Ezeknek akarsz te alacsonypadlós, légkondis buszokat adni? Körülbelül annyira jó ötlet, mint kikérni a buszok árát készpénzben, elautózni egy ormánsági zsákfaluba és bankjegykötegekkel dobálni a putrikat az ablakból. 

 

A másik meg, amire nemcsak a te, hanem a többi, szövegértési nehézségekkel küzdő topiktárs figyelmét is felhívnám: a kaposvári 260-asok azért vannak Komlón, mert a szokásosnál több busz van meghibásodva. Így hát pótolnak, amivel tudnak. Ja, hogy inkább mégiscsak a BN 12-esek kellenének? Akkor fizesd meg az árát, de az nehéz lesz, ha a Volánnál már eljátszottad a becsületed. Ennyi. 

A komlóiak meg vagy válasszanak maguknak normális vezetőket, vagy pedig szokjanak hozzá ahhoz, hogy folyton a lőcs rossz végén vannak. Ami Komlón történik, az legkevésbé sem a Pannon/DDKK hibája. 

Előzmény: Ivoa (29955)