hmsoft Creative Commons License 2015.07.25 0 0 421432

v_peti: Ott a Putyinka. :) Az kifejezetten személyszállításra készült, igaz, nem orosz, hanem európai szabvánnyal

Még csak nem is európai, hanem metrós, hiszen a Jauzából (81-720/721) lett. Az egyrészes 731-es típusból készült nagyjából 100 darab, de 2006 óta nem rendel belőle senki továbbiakat.

Bár a lényeg igaziból a villamos üzemű változat lenne.

Logikus is lenne megcsinálni, bár további járműszerkezeti átalakítás kell hozzá. A 750-es típust két- vagy háromrészesként szállítja a gyártó (többnyire háromrészesként rendelik), ez már nem az óccómotorkoci' kategóriája, de a nagyobbik probléma, hogy a 731-eshez képest ugyan szélesebbre vették a járműszekrényt, viszont nem lett magasabb. Ahhoz, hogy egy szabvány áramszedőt fel lehessen rá tenni, szükséges valamilyen magasítás (a Kassai Vasmű vasútján mászkáló Skoda villanygépek "alábakolt" megoldását azért talán mégse kéne elsütni egy emberszállító alkalmatosságon).

Közben egyébként találtam egy dízeles, helyi vonatot (Belgorod-Gotnya viszonylat), na ez se semmi. A komment hozzá: többnyire levegőt szállít, kivéve, amikor néhány dácsás polgár ezzel utazik krumplit ültetni. És ha az RZsD egyre inkább úgy áll hozzá, hogy aki ilyen hülyeségekre akar pl. TEP70-est bérelni, az fizessen érte piaci(bb) árat, akkor bizony az elővárosi társaságok előbb-utóbb kilyukadnak az utasok által, önkiszolgáló jelleggel továbbítható hajtánynál. :)

hm

Előzmény: benbe (421431)