Sprinter CDI Creative Commons License 2015.07.19 0 0 354670

W126-ból és W140-ből soha nem volt kombi (az egy-egy mobile.de-n is megforduló egyedileg készített daraboktól tekintsünk most el), így az összehasonlításod az S210-el igencsak sántít. Amíg egy üres W210 kasztni seggét kézzel könnyen felemelem, addíg egy üres S210 kasztni hátulját, ha becsokizok is csak megmoccantani tudom. És ez még csak az üres vas. Ott a sok plusz kárpit, hangszigetelés, nagy ötödik ajtó, szintszabályzás, szervo-zár, stb. Nem lepődnék meg, ha az S126 és az S140 200 kilóval nehezebb lenne a szedánnál, ha lenne.

 

Lehet fikázni a 210-est, meg nagyon trendi dolog is itt a fórumon is meg a facebookon is, de a tények makacs dogok. Az extaxi extrásításakor 15kg kábelt húztam be pluszban, a meglévő 10kg kábel mellé az autóba. Emelj meg egy 1996-os, és egy 2003-as 210 szőnyeget, meg fogsz lepődni. Attól, hogy a gyár 1995-re szériakészre tervezte az autót, minden évjáratba bekerült valami plusz. Az 1997.03.01.-i kis-mopf és az 1999.07.01.-i nagy mopf mellett évente látom a változásokat. Valami plusz mindig volt. Az 1800 kilós extaxi 2001.06. havi. Az említett W126 és W140 mikoriak?

 

Hogy a tervező az 1999.07.01.-én bemutatott E220T CDI-met katalógus szerint, 75 kilós sofőrrel, teletankolva 1560 kilóra tervezte? Na és? Mondjad ezt a mérlegnek, ami 1800 kilót mutat, ha kiszállok belőle :-)

 

..........

 

Én csak segíteni próbálok. Öt éve trélerezgetek néha-néha, nem napi szinten, ezek a tapasztalatok. Felőlem vehetsz üresen (katalógus szerint) 2,6 tonnás 410D-t! Jó autó az. El fogja vinni a 2 tonnás W140-et is, ha ráfér. Ha csak ritkán használod, rövid utakra, akkor jó eséllyel a váz sem fog eltörni, csak a fülke mögött elhajlik, ahogy mindegyiknél szokott. Valószínűleg rendőrségi ellenőrzést is csak nagyon ritkán kapsz majd, és jó magyar szokás szerint akkor is segít majd néhány színes papírdarab. A tachográfos bukóra is kicsi az esély, a HU-GO-t is kikerülheted, ha nem számít néhány plusz kilométer, de én nem az vagyok, aki ilyen tanácsokat osztogat itt a fórumon. Az én javaslatom a problémára egy W163, egy legalább 3 tonnás tréler, egy E kategóriás jogsi, és a nyugodt éjszakai alvás. Minden más ízlés kérdése. Az M1-en pl. láttam egy román szerelvényt: W163 vontató (3,35t horog), mögötte egy két autós tréler (alsó hangon 1t), rajta egy W163 (katalógus szerint 2,2t), és egy Opel Corsa (csak tippelni tudok: 900kg). Összesen >4t. Van aki így is nyugodtan átszeli Európát. Én nem ilyen vagyok, ezért a tanácsaim is másmilyenek.

 

Megfogadni persze nem kötelező! Ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz :-)))))))))))

Előzmény: Smafu.w126 (354659)