Törölt nick Creative Commons License 2015.07.05 0 1 41065

Nem műxik jól a szívató... vélhetően >> kevés vagy sok a benzin  hidegen.

 

Próba: 5-6 rántás után gyertya kivesz és szemrevételez.

 

1. ha száraz >> kevés/nulla a benzin

Hiba oka eltömődés (nem kap)  és/vagy fals levegő (túl hígul)

 

2. ha nedves >> sok benzin

Hiba túl sokat kap és bezabál :-(

 

Ilyenkor a gyertya kivesz MEGSZÁRÍT, a gépen pedig KIVETT gyertyával

- szívató elzárva és félgáz állásban

- 8...10 rántás amitől >> kiszellőzik, felszárad a henger

- a már SZÁRAZ gyertya vissza, majd

- indítás... hideg (úgy +20 fok alatti géphőmérsékletnél) motornál szívatóval,

  nyáron a 25-30 fokos gépen szívató nélkül (vagy csak fél szívatóval)

 

Mert az ilyen nyári időben a hideg indítással (szívató!!!) vigyázni kell >> hisz a motor, akár 25-30-35 fokos is lehet!

Azaz nem hideg igazán, alig kell szívató neki.... vagy nem is kell.

Ha mégis rányomod, könnyen túl dúsít és baszik beröffenni a sok benzin miatt a motor.

 

Vagyis a 20-25-30 fokos motor esetén.

Elsőre a szokott félgáz (szívató nélkül) és egy két-rántás, ha beindul jó.

Ha nem indul be... szívató (esetleg csak félig) és újabb pár rántás, ha beindul jó.

Hanem indul be, akkor >> gyertya ki és SZEMREVÉTEL... hogy állunk benzinnel?!

 

---

 

Szóval, a MOTOR hőmérsékletre kell figyelni és aszerint indítani ilyenkor nyáron.

Ha nem indul be, akkor elgondolkodni, hogy sok vagy kevés lehet a benzin éppen neki?!

Egyik sem jó, mert nem lesz robbanóképes a keverék...

 

Ha kevésnek gondoljuk >> szívató, de ésszel, amitől ha tényleg kevés volt >> beindul.

 

Ha mégsem indult el, akkor a szívatózástól+rángatástól már biztosan sok lett, bezabált:-(

Ilyenkor gyertya ki és szárítás, szellőztetés, új kísérlet...

 

A kivett gyertya mutatja, hogy valóban sok lett-e a benzin >> nedves, ha igen.

Ha nem nedves akkor más gond >> nincs elég benzin valamiért!

 

Kitartóbbak rángatással is száríthatnak, ha csak indításkori bezabálásra gyanakodnak, akkor 

- szívató vissza

- teljes gáz állás

- rángatás.... ha 10-15 rántás így nem röffenti be, akkor gyertya ki, stb.

 

A lényeg, hogy ha nem indult el szívatóval pár rántásra, akkor szinte biztosan bezabált.

...és ekkor csak levegőt kel neki adni, benzint nem, az már van benne bőven, épp ez baj :(

Azért kell a teljes gáz és a szívató elzárása a további rángatáshoz, hátha kiszárad és beröffen.

Ha nem, akkor muszáj a gyertya lyukon át kihajtani a benzint a motorból (a rángatással) és SZÁRAZ gyertyával újra próbálkozni.

Előzmény: tothkalman (41026)