szoszokiki Creative Commons License 2015.06.28 0 0 17632

Sziasztok!

 

Kérlek szépen segítsetek nekem! Nagyon laikus vagyok a témában és nem szeretnék melléfogni az új szivattyú megvásárlásnál. Van egy fúrt kutam, amiből eddig egy ócska teszkós 280w-os (70m emelési magasság, 900L/h) mélykúti szivattyúval locsoltam a kertemet. A kút kb. 10m mély és kb. 5méteres a vízoszlop benne. A szivattyú kb. 8m mélységben van. A készülékre közvetlenül egy 3/4"os (20m) locsoló tömlő van csatlakoztatva. Ehhez szoktam még toldani gyorscsatlakozóval egy 20méteres és egy 10 méteres 1/2"os tömlőt amikor a kert hátsó részét akarom öntözni. A víznyomás akkor is nagyon gyenge amikor csak a 3/4"os cső van használatban. Amikor megtoldom, akkor meg ........... Ezért úgy döntöttem, hogy beruházok egy normálisabb készülékre. Nézegetem különböző gyártók, különböző termékét és egy kicsit összekavarodtam. Először azt vadásztam, hogy a lehető legnagyobb legyen a motor teljesítménye (750-1100W) mert gondoltam minél erősebb a motor annál nagyobb lesz a nyomás, azután megláttam a max.szállítható mennyiség adatot és arra törekedtem, hogy a lehető legnagyobb adatot találjam (5500-19000L/h). Ami viszont teljesen megkavart az a max.szállító magasság adat. Az én jelenlegi gyenge szivattyúmnál is bőven magasabb ez az érték mint a hiper-szupernek hitt nagy motorteljesítményű és nagy szállítható mennyiségű készülékeknél és mégis kicsi a víznyomás. Tudom, hogy sok minden befolyásolja ezeket az értékeket (milyen mélyről kell felhoznia a vizet, milyen átmérőjű csövön keresztül, mennyi szűkítő toldással stb....) , de úgy gondolom, hogy a szállító magasság is egy kardinális pontja lesz annak, hogy milyen víznyomást fogok elérni. Három termék között nem tudok dönteni.1) 750W, 13000L/h, 8m szállító magasság 2) 800W, 6000L/h, 32m szállító magasság 3) 1100W, 19000L/h, 8m szállító magasság. Kérlek szépen segítsetek nekem abban, hogy a fentieket figyelembe véve, melyik készüléket lenne érdemes választanom ahhoz, hogy