ádibébi Creative Commons License 2015.06.23 0 0 112157

teljesen oké az, hogy nem tudod ezeket az összefüggéseket. mi 7-8-9 éve részesei vagyunk ennek, nagy vonalakban már volt időnk megérteni, megemészteni ezeket a dolgokat.

 

csak hogy te is közelebb lépj ehhez:

 

az egész szart az okozza, hogy az eltömődő FAP-on nem tud kiférni a keletkező kipufogó gáz. mivel a szűrő az útjában áll, és éppen eltömődik, ezért a szűrő előtt a kipu gáz nyomása megnő, visszafelé végig a rendszerben, és ez sajnos vissza is dolgozik. mivel nem tud rendesen kiférni a kipufogón, kénytelen valahol máshol távozni. innentől egy oroszrulett a dolog, amelyik alkatrész épp a leggyengébb, az enged.

 

az eolys adalék csak annyit csinál, hogy a szűrőben felgyűlő kormot a motor bizonyos befecskendezési paramétereket megváltoztatva (=regenerálás) ki tudja égetni a szűrőből. 

 

De ez csak a korom. a kiégetésekből némi salak mindig marad vissza, és 180.000 km alatt ez a salak lesz az, ami eltömi a fap-ot. és ehhez hiába öntesz egy hektó eolys-t, nem fog onnan távozni. ott marad a szűrőben, és tömi el a pórusokat, amin keresztül a kipu gáznak távozni kéne. ezért kell a szűrőt magát cserélni. hiába küldöd 10 vagy 20.000-es fordulaton, erre csak a szűrőcsere a megoldás. (mármint a gyári előírás szerint)

 

a lényeg, hogy ezt az állapotot nem kéne megvárni.

 

És ezért kéne Jenát felhívni. mert ő tud más megoldást is erre az eltömődésre.

 

de a lényeg a gyári és a Jena-féle megoldástól függetlenül az, hogy a motor eltömődő fap-szűrővel nem járhat, mert megdöglik!! rövid úton...

Előzmény: Stefi szatmar (112152)