ÖregMackó Creative Commons License 2015.06.17 0 0 60606

Jó reggelt mindenkinek! Jobbat mint nekem volt. Ma reggel bemutatta az autó, hogy ő mondja meg. Leállt a motor az Egérútra való kanyarodás közben és onnan sehova tovább.

Előzmények: már jó ideje érdekes jelenségek az alapjáratban kicsi megtorpanások, senki által nem kezdeményezett felpörgések, mint amikor egy kicsi rövid gázfröccsöt adna valaki. Aztán néhányszor csak többedik-sokadik indításra indul a motor, gázpedálnyomás nélkül sehogyan sem. Aztán sokáig semmi. Most ahogy mentem a pályán a belső sávban, rájöttem, hogy ki kell mindjárt hajtanom ezért elengedtem a gázpedált hagytam, hogy a mellettem lévő elmenjen majd gázt adva éreztem, hogy egy kicsit megtorpan az autó majd utána kezd gyorsulni. Ugyanezt a középső sávban is produkálta mondtam a gyereknek, hogy valami baj van lehet, hogy le fog állni az autó alapjáraton. És meg is tette, miközben gurultam volna ki az Egérútra le is állt.

Visszagurultam a sávból és elkezdtem minden lehetséges módon indítani. Azt figyeltem meg, hogy ha nagyobb gázt nyomok és nem hagyom lepörögni a motort akkor megy, meg is tudom tartani a fordulatszámot 1500 és afelett, de ha egy bizonyos pozíció alá engedem a pedált akkor leáll a motor. Mindent összevetve leginkább a gázpedál potira gyanakodnék ha nem javulna meg és soha többé nem tudnám elérni,hogy alapjáraton szépen ketyegjen az autó. De kb. 10-15 perc kínlódás után úgy döntött, hogy nem szivat tovább és elindul, most meg bejöttem a melóba minden probléma nélkül, szépen ketyeg alapjáraton és minden funkciója úgy működik mint újkorában. És még valami, amikor gyújtást adtam többször hallottam egy kis motor sivító hangját (vagy valami hasonlót) mint egy AC pumpa amikor felnyomja a benyát, de úgy tudom dCi-ben nincs AC pumpa és nem is tudom mi lehetett az és összefügg-e a hibajelenséggel.

 

 Van valakinek ötlete merre keresgéljek?