Kisa Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143377

Nem vagyok diesel ellenes, de parasztnak nem való a csokoládé.

Itt azt látják benne, hogy 6 litert eszik, 300Nm a nyomatéka, és 180 LE. Persze 

Érdekes, hogy az elmúlt 20 évben miért nem öltek akkora energiát a benzinmotorok fejlesztésébe, mint a dízelbe? Ha a benzinest is ennyire tolják nem lenne ekkora fölénye.

Nagyon sokáig Svájcban egyetlen diesel autót nem lehetett találni, de győzött a technológia. ( Szerintem inkább a lobby.)

 

Az elektro hajtásnak nagyon sok előnye van, csendes, helyben nem szennyez, az energiát egy erőműtől veszi, ahol sokkal jobban követhető, és megoldható az optimális működése. Így a hatásfoka, a járműben és összességében is sokkal jobb. (pl. az energiát nem kell nagy energiabefektetéssel szállítani.)

Viszont az akkuk gyártása is szennyező, relatív rövid élettartama,ára miatt nem olcsóbb, mintha fosszilis üzemanyagot használnánk, ráadásul erőre kell ezt kifizetnünk, mikor megvesszük az elektromos hajtású autót. Ez persze jó irányba halad, de az energia árak mesterségesen vannak egy szintbe hozva, azaz ha lenne ingyen energia az is ennyibe kerülne, mire hozzájutnánk.