gun111 Creative Commons License 2015.06.04 0 0 143313

Sziasztok!

 

Adott egy 1.2 TSI 105 lovas motorral rendelkező céges autó. (CBZE motorkód, elvileg 8 szelepes, fix turbós) Sajnos a 30e-es olajcsere periódustól nem lehet eltérni (céges policy, stb. miatt), mégis arra gondoltam, hogy amennyire lehet, megkímélném a motort, hátha egyszer még eladó lesz a kocsi jó áron... :-) Jelenleg 50e km van benne, 29-nél volt az első olajcsere. (Érdekes, hogy légszűrőt pl. itt sem cseréltek, még a gyári van benne)

Az általános használati mód 2x80km, max 1-2 köztes leállítással, de üzemmeleg indításokkal.

Kérdésem az lenne, hogy hogyan "teszek a legjobbat" a motorral, ha pl állandó 130-cal megyek vele (ez kb 2800-as fordulat), vagy ha pl inkább csak 90-nel csordogálok az országúton. (ez kb 2000-es fordulatot jelent)

Ez a motor hajlamos a láncot szaggatni, vagy ezen már javítottak ennél a motorúnál? Mi a helyzet a lekormolódással? Úgy tudom, hogy az általában városi tötymörgéses, sok hidegindításos, alapjáratot sűrűn használó motornál jön főképp elő. Érdemes néha kicsit kihúzatni a kocsit, pl. autópálya felhajtón, illetve motorfékkel vissza-visszakapcsolgatva lassítani? (Hogy lásson fordulatot is a motor, s talán ezáltal jobban tisztuljon...)

Elméletileg Castrol EDGE Professional Long-Life III 5W30 olaj van benne, ez talán "segít" átvészelni a 30-as csereperiódust.

 

Minden észrevételt köszönök, üdv: gun